اخبار روز

کاهش قیمت دلار ادامه دارد/ پیش بینی مهم هفته آینده!


به گزارش مانی بان، روند قیمت دلار فردا در بازار بسته روز شنبه کاهشی بود. به گفته برخی کارشناسان، تمایل بازار غیررسمی ارز کاهش قیمت است. پس از رها شدن ریسک‌های هیجانی و سیاسی بازار در هفته‌های اخیر، نرخ غیررسمی ارز با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شد. به عنوان مثال قیمت هر اسکناس دلار آزاد که برای چند ساعت 70 هزار تومان بود به 60 هزار و 600 تومان کاهش یافت. این افت قابل توجه قیمت باعث شد برخی فعالان ارقام پایین تر را محل ورود مناسبی برای خرید دارایی بدانند و در نتیجه تقاضای جدیدی وارد بازار شود. پس از ورود تقاضای مذکور، شاخص های ارزی دچار اصلاح نرخ شدند و قیمت دلار آزاد به کانال 62 هزار تومان بازگشت. اما مشاهدات از روند مذاکرات این ارز نشان می دهد که نرخ ارز به سمت پایین تر شدن سطوح قیمتی می رود. عمدتاً در ایام تعطیلات، معامله گران خرد از نبود معامله گران بزرگ برای افزایش نرخ ارز در بازار فردا سوء استفاده می کنند. اما روز شنبه نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه نرخ ارز فردا نیز کمتر از آخرین نرخ هفته گذشته بود. به گفته برخی تحلیلگران، کاهش ریسک‌های سیاسی به همراه وجود نشانه‌هایی از بهبود شرایط در منطقه باعث شده است که چشم‌انداز نرخ ارز برای برخی فعالان بازار ثابت یا کاهشی باشد. لازم به ذکر است هر برگ اسکناس یک دلاری روز پنجشنبه در بازار غیررسمی با حدود 150 تومان کاهش نسبت به قیمت 61 هزار و 600 تومان در روز چهارشنبه معامله شد. این در حالی است که نرخ ارز روز شنبه در بازار صبح در محدوده قیمتی 61 هزار تا 61 هزار و 500 تومان ثبت شد.

روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای ماه گذشته روند ثبت الکترونیکی صورتحساب ها را شفاف سازی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور؛ به منظور تسهیل در انجام وظایف مودیان مالیاتی، مودیان ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی اعم از مودیان طلا و جواهرات، حق دارند صورتحساب خود را با ثبت در سامانه مودیان یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع بازرگانی ارائه کنند. بدیهی است در صورت ارسال فاکتور از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (اینگونه تاییدیه در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره 3 ماده 8 ق قانون پایانه فروشگاه ها و سامانه مودیان الحاقی موضوع ماده (6) قانون تسهیل در انجام وظایف مودیان مودیان را ملزم به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان نخواهد کرد.

بازار طلای کشور در هفته های اخیر شاهد واکنش منفی فعالان این اتحادیه به تقاضای ثبت فاکتور در سامانه های دولتی بود. این واکنش منفی در برخی موارد به صورت اعتصاب و ممانعت از فروش طلا توسط تجار نمایان شد. حال به نظر می رسد سازمان امور مالیاتی با هدف سهولت در کار سوداگران این اطلاعیه را منتشر کرده است. باید دید در روزهای آینده واکنش فعالان بازار طلا به این اطلاعیه چگونه خواهد بود و آیا بازار طلا به سازوکار عادی خود باز می گردد یا خیر؟


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا