اخبار روز

چگونه ارز دانشجویی بگیریم؟


به گزارش مانیبان، بر اساس اعلام بانک مرکزی دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور می توانند سهمیه ارزی دریافت کنند.

مبلغ این هزینه 13000 یورو بوده و سالانه به دانشگاه پرداخت می شود. ضمناً حداکثر 1500 یورو در ماه به ازای هر دانشجو و 500 یورو به ازای هر همراه دانشجو (فقط همسر و فرزند) بابت هزینه های اقامت پرداخت می شود.

برای دریافت این سهمیه ارزی، دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم باید به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویی) و دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت نیز به سامانه سجاد مراجعه کنند. سامانه موحد (سامانه خدمات ارزی و ذینفعان مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) و مراحل ارسال پرونده خود را تکمیل کنید.

در نهایت پس از تایید مدارک دانشجوی متقاضی، کد مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران به صورت پیامکی برای دانشجوی متقاضی ارسال می شود و برای دریافت ارز دانشجو باید به آدرس یکی به شعبه های انتخابی بانک ملی که نام آنها در وب سایت بانک موجود است بروید.

من باید بگویم؛ این ارز فقط به دانشجویانی تعلق می گیرد که تحصیلاتشان تمام وقت است و شامل دوره های غیر حضوری و پاره وقت نمی شود.

همچنین برای دریافت ارز دانشجویی، دانشگاه محل تحصیل دانشجو باید مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان متقاضی سهمیه ارز دانشجویی برای مشاهده اسامی دانشگاه های مورد تایید به سامانه سجاد (وزارت علوم) و موحد (وزارت بهداشت) بسته به رشته تحصیلی خود مراجعه کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا