اخبار روز

مشاهده پیش بینی جدید قیمت ارز، طلا، املاک و خودرو/روندهای احتمالی قیمت

به گزارش خبرگزاری مگتو، افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد را تورم می نامند و وجود تورم بالا، ناپایدار و مداوم در هر اقتصادی مشکلات عدیده ای از جمله کاهش قدرت خرید و بهبود را به دنبال دارد. -از آنجایی که خانوارها ارزش پول ملی را کاهش می دهند، افزایش عدم اطمینان حاکی از آینده و کاهش انگیزه سرمایه گذاری است. تورم در ایران دلایل مختلفی دارد، از نوسانات ارزی گرفته تا نقدینگی یکی یکی از عوامل کم اهمیت تر، بحث انتظارات تورمی است.

ایسنا در گزارشی نوشت: انتظارات تورمی پیش بینی تورم در آینده است که منجر به تصمیم گیری در حوزه هایی مانند قیمت گذاری، خرید و فروش و … می شود. انتظارات تورمی تحت تأثیر اخبار و رویدادها تغییر می کند، خوش بینی های آینده می تواند منجر به کاهش تورم شود و بدبینی آینده آتش انتظارات تورمی را شعله ور می کند. بنابراین، درک این انتظارات تورمی و عوامل مؤثر بر آن برای هر سیاست گذاری مهم است.

عوامل موثر بر قیمت ارز از دیدگاه مردم

در همین راستا مرکز افکارسنجی پایتخت اخیرا گزارشی از نتایج نظرسنجی عمومی از انتظارات تورمی منتشر کرده است. این مرکز نظرسنجی شامل جامعه نمونه 1059 نفر از شهروندان سراسر کشور است فروردین 1403 این کار را انجام داد. بر اساس این گزارش، 8.23 ​​درصد از شهروندان معتقدند جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت ارز در سال 1403 خواهد داشت. 21 درصد گفتند انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر افزایش قیمت ارز تأثیر می گذارد. 19.2 درصد نیز درگیری نیروهای سیاسی را مؤثر، 18.4 درصد افزایش قیمت بنزین و سوخت، 1.16 درصد لغو ارز ترجیحی و 1.5 درصد هیچ یک از این عوامل را در افزایش قیمت موثر نمی دانند. واحد پول.

عوامل موثر بر قیمت ملک

در بخشی دیگر از این گزارش به پاسخ و نتیجه سوال دیگری از مردم مبنی بر اینکه کدام یک از عوامل بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت ملک در سال 1403 دارد پرداخته شد.

بر اساس نظرسنجی ها 21/3 درصد از شهروندان معتقدند افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت ملک در سال 1403 خواهد داشت. 4.19 درصد درگیری نیروهای سیاسی را موثر، 18.5 درصد گفتند که 17.9 درصد انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را جنگ با اسرائیل دانسته اند و 3 درصد هیچ یک از این عوامل را در افزایش قیمت املاک موثر نمی دانند.

پیش بینی مردم از عوامل موثر بر افزایش قیمت در سال جاری

عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا و سکه

1.24 درصد از شهروندان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت طلا و سکه در سال 1403 خواهد داشت، 21.5 درصد نیز گفتند که انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر افزایش قیمت طلا تأثیرگذار خواهد بود. سکه ها همچنین 18.6 درصد حذف ارز ترجیحی را موثر، 2.17 درصد افزایش قیمت بنزین و سوخت، 6.6 درصد درگیری سیاسی قوا و 2 درصد هیچ کدام را ندانسته اند. عوامل موثر در افزایش قیمت طلا و سکه

پیش بینی مردم از عوامل موثر بر افزایش قیمت در سال جاری

عوامل موثر بر قیمت خودرو

علاوه بر موارد ذکر شده، موضوع خودرو و پیش بینی عواملی که ممکن است تاثیر بیشتری بر افزایش قیمت در سال جاری داشته باشد، در این گزارش همچنین اشاره شده است که بر اساس نظرسنجی 1.22 درصد از شهروندان معتقدند که افزایش قیمت قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت خودرو در سال 1403 خواهد داشت. 20.8 درصد گفته اند که لغو ارز ترجیحی بر افزایش قیمت خودرو تأثیر دارد و 18.4 درصد نظر ترامپ را 18.3 درصد موثر بودن جنگ با اسرائیل، 17.8 درصد درگیری های سیاسی و 2.6 درصد هیچ یک از این عوامل را تلقی نکرده اند. تا در افزایش قیمت خودرو موثر باشد.

پیش بینی مردم از عوامل موثر بر افزایش قیمت در سال جاری

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا