اخبار روز سینما

«عشق مست» نرسید و رکورد فروش را در اولین روز سینمای ایران شکست

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

باشگاه خبرنگاران: فیلم «مست عشق» در آخرین روز 51 هزار تماشاگر را به خود اختصاص داد و توانست رکورد بیشترین تعداد تماشاگر را در روز اول اکران بشکند.

فیلم مست عشق در اولین روز اکران عمومی خود رکورد فوق العاده ای را شکست و توانست با جذب 51000 بیننده به رکورد فروش روز اول دست یابد. مجموع فروش این فیلم در روز اول 3.6 میلیارد تومان بود.

مست عشق به این رکورد دست یافته است که فیلم مهران مدری در ساعت 17 در یک دهه اخیر آن را حفظ کرده است. ساعت 17:00 الی 23:59 روز جمعه 30 ام تیر در سال 1395 42 هزار تماشاگر داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت 4 بامداد شنبه اکران گسترده ای داشت، در مجموع می توانست 58 هزار تماشاگر داشته باشد.

مست عشق در میان آثار دهه اخیر این عنوان را به دست آورده است که احتمالاً رکورد اکران روز اول سینمای پس از انقلاب در اوایل دهه 90 را شکسته است، نمی تواند آنقدر دقیق باشد.

در طول دهه گذشته، علاوه بر ساعت 5 بعد از ظهر، چند فیلم دیگر هم بوده اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته اند: فروشنده در اولین روز اکران خود 25 هزار تماشاگر داشت. نهنگ انبار 2 21 هزار بیننده، ما همه با هم هستیم 29 هزار بیننده، هیزارپا 27 هزار بیننده، مطرب 35 هزار و گشت 2 35 هزار بیننده دارد.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونین و سال گربه در اولین روز نمایش خود به ترتیب 18 هزار و 31 هزار تماشاگر را به سینما جذب کردند.

استقبال 51 هزار نفری در اولین روز اکران این فیلم در شرایطی محقق شد که تمساح خونین به عنوان پرفروش ترین فیلم امسال سینماهای کشور طی روز گذشته 20 هزار تماشاگر داشت و سال ال گاتو. به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال نتوانست از 17000 تماشاگر فراتر رود.

این استقبال باعث شد سالن های سینما در روز آخر با 7 میلیارد تومان فروش از 110 هزار تماشاگر استقبال کنند که آمار قابل قبولی برای گیشه چهارشنبه است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا