اخبار روز سینما

طرز تهیه ماهی با سس زعفران؟


به گزارش بازتاب آنلاین ماهی با سس زعفران یکی یکی از روش های مرینیت کردن ماهی است که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی ها، شام یا ناهار خود تهیه کنید. ماهی این دستور اصلا بوی بدی نخواهد داشت و یک دستور کاملا تست شده است و می توانید با خیال راحت این ماهی را تهیه کنید. ماهی را می توانید با سس زعفران، سبزی پلو یا برنج ساده سرو کنید. اما در هنگام تهیه ماهی می توانید از هر نوع ماهی که بخواهید از ماهی شمال گرفته تا ماهی جنوبی استفاده کنید اما بهتر است از ماهی تیغ کمتر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ماهی با سس زعفران

1 ماهی

زعفران دم کرده غلیظ 3 وعده

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

سرکه 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر زنجبیل، آویشن به میزان دلخواه

مرحله اول: آماده کردن ماهی

اول از همه باید ماهی مورد نظرتان را کاملا بشویید. برای سرو ماهی می توانید ماهی را برش دهید یا از وسط نصف کنید و این ماهی را به درستی بپزید، همه چیز به ذائقه شما بستگی دارد. ماهی را کاملا خشک کنید، دو طرف آن را با سرکه پاک کنید و نیم ساعت بگذارید تا بوی ماهی از بین برود.

مرحله دوم: ادویه کردن ماهی

سپس تمام موادی که در دستور تهیه شده است را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. ماهی را بشویید و با حوله خشک کنید و حالا با یک برس هر دو طرف ماهی را در ماریناد فرو کنید و دوباره نیم ساعت استراحت دهید تا طعم آن به خورد ماهی برود.

مرحله سوم: پخت ماهی با سس زعفران در فر

بعد از نیم ساعت باید کاسه پیرکس را چرب کنید و ماهی را داخل آن بگذارید و به مدت 45 دقیقه با دمای 180 درجه بگذارید تا ماهی پخته و طلایی شود. برای کباب شدن سطح ماهی می توانید در انتها گریل را روشن کنید.

مرحله چهارم: تهیه ماهی با سس زعفران بدون فر

در یک ماهیتابه لبه دار یا ساده مقداری کره و روغن بریزید و تکه های ماهی را در تابه سرخ کنید تا طلایی و طلایی شوند. سپس آن را در ظرف سرو قرار داده و با سبزیجات سرخ شده و گوجه فرنگی سرو کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا