اخبار روز

دنیای اسنوکر شوکه شد! اسطوره ها از بین رفت، در نهایت بین دو شگفتی

بهترین های اسنوکر جهان و بهترین نماینده ایران نتوانستند در دور نهایی رقابت های جهانی این رشته شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه ای اسنوکر از ابتدا تاکنون مهم ترین مسابقات این رشته بوده است. اردیبهشت ماه آغاز شد و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلستان ادامه دارد.

مسابقات انتخابی این مسابقات از 20 فروردین آغاز شده و تا 29 ادامه دارد اردیبهشت ماه عاقبت دنبال می شود. حسین وفایی و امیر سرخوش دو نماینده ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی هستند. سرخوش تجربه اولیه خود را پشت سر گذاشت و با شکست در رقابت اول نتوانست به مرحله بعد صعود کند.

وفای اولین بازی خود در جدول رده بندی را با رده بندی جهانی به پایان رساند قسمت اول این دیدار مقابل مارکوفو از هنگ کنگ در رده 83 جهان با نتیجه 6 بر 3 به سود وفایی به پایان رسید. در قسمت دوم نیز با برتری وفایی با نتیجه 10 بر 4 به پایان رسید. او با این برد در یک قدمی ورود به جدول اصلی قرار گرفت و مقام هشتمی این مسابقات را به خود اختصاص داد.

وفایی با پیروزی در دور مقدماتی توانست به جمع 32 بازیکن برتر مسابقات راه پیدا کند و پس از صعود به جدول اصلی به مصاف جاد ترامپ دومین اسنوکریست جهان و بهترین بازیکن تور اسنوکر حرفه ای آن فصل رفت.

وفایی در قسمت اول با نتیجه 6 بر 3 از حریف انگلیسی خود عقب افتاد و در قسمت دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. در نهایت این بازی با نتیجه 10 بر 5 به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی در مرحله یک هشتم جام جهانی حذف شد. ترامپ پس از عبور از وفای در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز در رده چهل و یکم جهان روبرو شد. ترامپ که در نیمه نهایی با ناباوری مقابل جونز آماده رویارویی با اسطوره اسنوکر جهان در نیمه نهایی شده بود، با نتیجه 13 بر 9 شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.

رونی اوسالیوان نیز در یک چهارم راند با استوارت بینگهام روبرو شد اما نتوانست برنده میدان شود. تقریباً همه تماشاگران امیدوار بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر بخشی از فینال باشد، اما حذف او از بین تمامی بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، تماشاگران این رشته را شگفت زده کرد.

در نهایت جک جونز که با رتبه 44 وارد مسابقات شده بود، پس از صعود به رده شانزدهم جهان به فینال مسابقات راه یافت و با کایران ویلسون رتبه دوازدهم جهان دیدار کرد. جونز در راه صعود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون از سالیوان پیشی گرفت. این دو بازیکن توانستند بهترین اسنوکربازان جهان را شکست دهند و نبرد نهایی این دو می تواند حساسیت و جذابیت خاص خود را داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا