اخبار روز

دانشگاه تهران از سال آینده در واحد نجف اشرف دانشجو می پذیرد

رئیس دانشگاه تهران درباره مصوبه هیات امنای این دانشگاه برای ایجاد شعب دانشگاهی در سه خوشه اصلی از جمله در کشورهای خاورمیانه و آفریقا، کشورهای اوراسیا و شبه قاره هند و همچنین گسترش واحدهای دانشگاهی گفت. شعبه در شهرهای دیگر عراق.

به گزارش ایرنا، سید محمد مقیمی در دیدار با معاون تحقیقات و توسعه علمی وزیر علوم عراق که در دفتر ریاست دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: تشابهات فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی بین مردم وجود دارد. ایران و عراق ما را از مرزهای جغرافیایی مستقل کرده است. این دو کشور را یک ملت مشترک و یک ملت واحد در نظر بگیرید و ما پیشرفت عراق را پیشرفت خود می دانیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری های علمی با کشورهای همسایه به ویژه عراق است و کشور دوست و برادر عراق را سرلوحه کار دانشگاه تهران در توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی می دانیم.

وی با اعلام ایجاد نقشه راه تعاملات علمی بین المللی در دوره رهبری کنونی دانشگاه تهران گفت: در این نقشه راه اولویت اصلی ما کشورهای منطقه تعیین شده است. همچنین ساختاری برای تأسیس شعب دانشگاه تهران در خارج از محدوده جغرافیایی طراحی و سه گروه اصلی شعب شامل شاخه های مربوط به کشورهای خاورمیانه و آفریقا، گروه کشورهای اوراسیا و گروه هند شبه قاره را تصویب کردیم. با مجوز از هیأت امنای دانشگاه تهران.

رئیس دانشگاه تهران از افتتاح شعبه دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در آفریقای جنوبی همزمان با سفر آتی رئیس جمهور به این کشور خبر داد و گفت: واحد دانشگاه تهران افتتاح شد. در گرجستان و.» پذیرش دانشجو در این شعبه آغاز و شروع به کار کرد. به زودی شاهد این واحد دانشگاه تهران خواهیم بود. در حال حاضر شعبه ای از دانشگاه تهران در دبی در حال تاسیس است و بر اساس مذاکره با مقامات هندی، به زودی شعبه دانشگاه تهران در دهلی نو تاسیس خواهد شد.

مقیمی: دانشگاه تهران از سال آینده در واحد نجف اشرف دانشجو می پذیرد

مقیمی با بیان اینکه اولین اقدام دانشگاه تهران در دو سال و نیم اخیر تلاش برای ایجاد واحد دانشگاهی در کشور دوست و برادرش عراق بوده است، به همکاری و ارتباط گسترده دانشگاه تهران با دانشگاه های عراق اشاره کرد. وی همچنین گفت: علیرغم همه این تعاملات، هدف اصلی دانشگاه تهران در عراق ایجاد شعبه دانشگاهی در شهر نجف اشرف و توسعه شعب در سایر شهرهای عراق است شعبه عراق با شعب دیگر کشورها کاملا متفاوت است و هدف ما این است که در این شعبه مناطق مورد نیاز دولت و مردم عزیز عراق افتتاح شود.

رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه های برتر ایران با یادآوری اینکه دانشگاه های برتر ایران بر اساس نتایج تاسیس واحد دانشگاه تهران در نجف اشرف منتظر گسترش جدی تری فعالیت های خود در عراق هستند، بر تسریع در صدور آن تاکید کرد. وی موافقت کرد و گفت: راه اندازی واحد دانشگاه تهران در عراق، فصل جدیدی را در روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور باز خواهد کرد ب سرم سرم سرم کرده‌ عر عر عر ین ین ین ین س س من من بر بر عر ختص ختص ست ست ست ست ست ست وز عر عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم عم ساخت.

موسس و رئیس کرسی کارآفرینی یونسکو در آسیا و اقیانوسیه، تهیه و تنظیم این کرسی و دانشگاه تهران را برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه‌های کارآفرینی، مهارت‌آموزی دانشجویان و اجرای تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه تهران هدایت کرد. تهران و دانشگاه های عراق و راه اندازی شعبه بنگاه های دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در عراق از شعبه دانشگاه تهران در نجف اشرف خبر داد و از معاون وزیر علوم درخواست کرد. عراق تعدادی از اساتید برجسته و طراز اول دانشگاه های عراق به عنوان اعضای هیأت علمی وابسته به دانشگاه تهران در واحد نجف اشرف در دستور کار هیئت مدیره جذب هیات علمی قرار گیرد. دانشگاه تهران پس از بررسی پرونده های تحصیلی.

الهام امین زاده معاون بین الملل دانشگاه تهران نیز در این نشست که با حضور یحیی بوذری نژاد مسئول تأسیس واحد دانشگاه تهران در عراق و عبدالرضا سیف رئیس دانشکده ادبیات و ادبیات برگزار شد، گفت: علوم انسانی و حمید زارع رئیس دانشکده فارابی دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بیش از 600 دانشجو از کشور عراق در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند که بیش از 80 درصد آنها در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران، تمرکز دانشگاه تهران بر توسعه روابط با عراق را مسؤول راه اندازی واحد دانشگاهی تهران در نجف اشرف دانست و افزود: بر اساس دروس تدریس شده در واحد عراق تاسیس می شود. و با در نظر گرفتن این نکته که اساتید این شاخه به دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می کنند. ما اساتید دانشگاه تهران را برای تدریس در واحد تهران در نجف اشرف جستجو و انتخاب می کنیم.

یحیی بوذری نژاد که مسئولیت تاسیس واحد دانشگاه تهران در عراق را بر عهده دارد نیز رشته های گروه های مدیریتی، حقوق نفت و گاز، زیست شناسی، بیوتکنولوژی، مهندسی کامپیوتر، علوم سیاسی و … را از اولویت های ایجاد شده در واحد عنوان کرد. دانشگاه تهران در نجف اشرف و ابراز امیدواری برای اولین دوره پذیرش دانشجو در این واحد برای سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: در این واحد نه تنها از ظرفیت های اساتید دانشگاه تهران استفاده خواهیم کرد، بلکه از همکاری اول نیز استفاده خواهیم کرد. – اساتید کلاس دانشگاه های عراق.

لبنا خمیس مهدی معاون تحقیقات و توسعه علمی وزارت علوم عراق از حضور در دانشگاه تهران توسط معاونت تحقیقات و توسعه علمی وزارت علوم عراق به عنوان یک نهاد راهبردی و راهبردی ابراز خرسندی کرد. ستون فقرات این وزارتخانه با وظایفی مانند مسئولیت کلیه امور مربوط به دانشجویان دکتری دانشگاه های عراق، ارزیابی مجلات علمی عراق، نظارت بر وضعیت دانشگاه های عراق در رتبه بندی های بین المللی، نظارت بر مقالات و مقالات علمی دانشگاه های عراق و بررسی توافق نامه های بین دانشگاه های عراق و دانشگاه های سایر کشورها، بازنگری و به روز رسانی سرفصل های دروس دانشگاهی و غیره.

معاون وزیر علوم عراق همچنین از راه اندازی واحد دانشگاه تهران در نجف اشرف استقبال کرد و اظهار داشت: پس از بررسی دقیق، پرونده تاسیس این واحد را به اداره مربوطه در وزارت علوم عراق ارسال کردیم راه اندازی شعبه دانشگاه تهران در نجف اشرف اولویت ما است و وزیر علوم عراق هم اکنون در حال ایجاد این واحد است. بنابراین امیدواریم با تسریع در رسیدگی به این پرونده، تأسیس این واحد دانشگاهی در عراق به زودی تکمیل شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در بخشی دیگر از این نشست مقیمی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به حضور دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه های ایرانی حاضر در بین 10 دانشگاه برتر میانه گفت: شرق بر اساس آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی سیمگو اعلام کرد: دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای ایجاد فعالیت‌های مشترک بین‌المللی به توافق رسیده‌اند.

او خوشحال است که 1757 سالگرد تأسیس سنت آموزش عالی در جهان را جشن می گیرد خرداد ماه از دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: اگرچه 90 سال از وجود ساختمان ها و موقعیت فعلی دانشگاه تهران می گذرد، اما توسعه دانشگاه تهران نشان می دهد که تاریخ دانشگاه تهران بسیار به عقب باز می گردد. بیش از 90 سال یونسکو در سال 2017 دانشگاه جندی شاپور را به عنوان قدیمی ترین موسسه علمی ایران با قدمت 1750 معرفی کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در فروردین در ماه 1403، دانشگاه تهران بر میراث این عصر آموزش عالی در ایران تأیید شد.

مقیمی: دانشگاه تهران از سال آینده در واحد نجف اشرف دانشجو می پذیرد

رهبر بزرگداشت 1757 سالگرد سنت دانشگاهی ایران با دعوت از هیئت عراقی و روسای بهترین دانشگاه های عراق در مراسم افتتاحیه این بزرگداشت. خرداد وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور وظیفه ویژه ای را برای ارتقای نقش دانشگاه در توسعه تمدنی بر عهده دانشگاه تهران گذاشته است. . و 8 خرداد در ماه 1403 مراسم باشکوهی در دانشگاه تهران برگزار می شود که رؤسای مهم ترین دانشگاه های جهان و شخصیت های بین المللی در آن حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران نزدیک به 50 هزار دانشجو، 2200 معلم ثابت و 4000 هیأت علمی پاره وقت دارد، گفت: اکثر اساتید دانشگاه تهران فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های دنیا و بیش از 100 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای اروپایی فرصتی برای تحصیل یا تدریس برای یک فصل در دانشگاه های معتبر ایالات متحده و کانادا هستند. از این رو دانشگاه تهران با توجه به قدمت و پایداری خود و همچنین توسل به اعضای هیأت علمی توانمند توانسته در جهان بدرخشد و دانشگاه های غربی به ظرفیت و توان علمی اساتید ما نیاز دارند.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه تهران هدایایی به رسم یادبود به لبنا خمیس مهدی معاون پژوهشی و توسعه علمی عراق و هیئت همراه متشکل از مدیران اجرایی و روسای گروه های این معاونت اهدا کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا