اخبار روز

دونالد ترامپ: حزب الله بسیار باهوش و وزیر دفاع اسرائیل یک احمق است!/جزئیات

دونالد ترامپ در واکنش به جنگ اخیر مقاومت فلسطین و اسرائیل، حزب الله لبنان را گروهی بسیار باهوش و وزیر دفاع اسرائیل را یک احمق خواند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وبگاه نیوزویک ترامپ روز چهارشنبه (دیروز) که در پالم بیچ فلوریدا سخنرانی می کرد، گفت: حزب الله بسیار باهوش است و آنها یک وزیر دفاع ملی دارند که می گوید: “امیدوارم حزب الله از شمال به ما حمله نکند.” بنابراین آنها اقدام کردند. صبح روز بعد. شاید این کار را نمی‌کردند، اما اگر به حرف آن احمق گوش می‌دادی، از شمال حمله می‌کردی، چون می‌گفت نقطه ضعف ما همین است.»

ترامپ افزود: رسانه های آمریکایی در گذشته از هوشمندی برخی از دشمنان آمریکا تمجید کرده و او را مورد حمله و انتقاد قرار داده اند.

وی افزود: می توانید تصور کنید که مدافعان ملی ما بگویند: امیدوارم حزب الله از شمال حمله نکند زیرا آسیب پذیرترین نقطه آنجاست. و من گفتم کمی صبر کن (اگر به ضعف خود اعتراف کنند همین کار را خواهند کرد). می دانید، حزب الله بسیار باهوش است، آنها بسیار باهوش هستند.»

ترامپ: حزب الله خیلی باهوش است/ وزیر دفاع اسراییل یک احمق است

برخی از رقبای جمهوریخواه ترامپ سخنان وی در تمجید از حزب الله و دیگر دشمنان آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند و آن را محکوم کردند.

یکی از آنها ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا و در عین حال یکی از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا است که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) به ترامپ پاسخ داد و نوشت: آنها (حماس) 1200 اسرائیلی را کشتند. از جمله 22 آمریکایی. و یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ما به اسرائیل حمله می کند و حزب الله را تمجید می کند.

در واکنش به انتقاد دسانتیس از اظهارات ترامپ، حساب کمپین ترامپ نوشت: «پرزیدنت ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بایدن و دولتش چقدر در برخورد با تروریست‌ها ناکارآمد هستند.»هوشمندی مساوی با خوبی نیست. این فقط ثابت می کند که بایدن یک احمق است و حالا شما شبیه یک احمق به نظر می رسید، ران.

مایک مادرید، مشاور و نویسنده جمهوری‌خواه لاتین تبار نیز در واکنش به تاثیر اظهارات ترامپ بر رای خود نوشت: «تمجید ترامپ از حزب‌الله ممکن است او را در انتخابات مقدماتی تضعیف نکند، اما نوامبر آینده به او آسیب خواهد رساند».

ترامپ در جای دیگری از سخنرانی خود در فلوریدا همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که با حمایت نکردن از حمله به سلیمانی در ژانویه 2020 ما را ناامید کرد.

ترامپ مدعی شد که اسرائیل در ابتدا از این حمله حمایت کرد، اما پس از آن تماسی از اسرائیل دریافت کرد که در این عملیات شرکت نخواهد کرد.

ترامپ افزود: «هرگز فراموش نمی کنم.» هرگز فراموش نمی کنم که بی بی نتانیاهو ما را ناامید کرد. خیلی چیز وحشتناکی بود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا