اخبار روز

تخفیف در راه است


به گزارش مانیبان، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه قیمت حبوبات در بازارهای جهانی 70 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: قیمت حبوبات از 1100 دلار در هر تن به طور میانگین به 1700 دلار رسیده است. اما قطعا با عرضه زیاد، تقویت تولید داخلی و چشم انداز کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی، قیمت حبوبات نیز اصلاح خواهد شد.

وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: فصل برداشت جهانی لوبیا از خردادماه آغاز می شود و قطعا قیمت ها کاهش می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از سوی دیگر با ارائه ارز خوب همانطور که بانک مرکزی انجام داده و عرضه فراوان این محصول در بازار قیمت ها را تثبیت خواهیم کرد.

من باید بگویم؛ قیمت حبوبات از ابتدای سال 1403 افزایش یافته است. بسیاری از فعالان این حوزه افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت های جهانی می دانند.

سیدعبدی افتخاری، دبیر انجمن حبوبات ایران پیش از این در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده بود که افزایش قیمت حبوبات در مبادی وارداتی بر اساس افزایش قیمت در بازارهای جهانی است و تجار تغییر قیمت نمی دهند. خودشان اما افزایش قیمت در داخل کشور مربوط به واسطه هاست.

وی همچنین اظهار داشت: واسطه ها زمانی وارد بازار می شوند که تعادل عرضه و تقاضا به هم بخورد و با اقدامات خود باعث نوسانات بازار شوند. بنابراین ضمن تقویت تولید داخلی، واردات نیز باید به طور منظم انجام شود تا به واسطه ها فرصت ابراز وجود داده نشود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا