اخبار روز

برنج و روغن در ارز ترجیحی گنجانده شد


بر اساس مصوبه هیأت وزیران، برنج و روغن خام در فهرست محصولات مشمول پرداخت 28 هزار و 500 تومان قرار گرفت.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اصلاحیه مصوب هیات وزیران، برنج و روغن در سال 1403 به فهرست محصولات قابل دریافت ارز ترجیحی 28 هزار و 500 تومان اضافه شد.

لیست فوق شامل انواع گوشت تازه یا سرد شده، گوشت گاو و گوسفند، گندم نرم، جو، ذرت، سویا، کلزا، پنبه دانه، تخمه آفتابگردان برای استخراج روغن، تخمه آفتابگردان، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، آرد پنبه، آرد آفتابگردان است. ، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپر فسفات، کود کلرید پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی امینیوم، پرورش دهندگان دام و طیور و مواد ژنتیکی تا سال 1403 مستحق دریافت ارز ترجیحی اعلام شد. در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شد که مجدداً در سکه 28500 تومانی قرار گرفت. پیگیری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران سالانه بین 14 تا 16 میلیارد دلار به واردات محصولات اساسی اختصاص می یابد.

ابراهیم مرادزاده کارشناس کشاورزی می گوید: واردات این دو محصول با ارز ارزان قیمت آنها را در بازار متعادل می کند و تخصیص ارز گرانتر می تواند قیمت ها را در بازار افزایش دهد. این کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می کند و 90 درصد نیاز نفت خود را از طریق واردات تامین می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا