اخبار روز

این کار مافیایی بود که خداداد توانست از تیم ملی فرار کند!

سیفر ستاری: علی اکبر معلم اسدی آنقدر فوتبال را دوست دارد که حتی بازی های تراکتورسازی و مهندسی و غیره را هم تماشا نمی کند. گوشه ای در تبریز می نشیند و زندگی می کند. مدافع خوش زبان تیم چندی پیش ملی که می گفت از فوتبال به آنچه می خواست نرسیده بود، نه خودش، به همین سرنوشت دچار شد، خیلی از هم نسلان او و نتوانستند طعم واقعی پول فوتبال را بچشند. .

آقای اسدی چه خبر؟

هیچ چی!

فوتبال چطور؟

من اصلا خبری ندارم

چرا؟

چون نمیچسبه! میدونی که اصلا کار نمیکنه

حتی تراکتور؟

تراکتور چیه؟ به بانک نگاه کن چندتاشون ترک هستن آقا. متاسفم که خیلی از خبرنگاران هم مربی هستند. دیگر کسی دنبال فوتبال نیست.

فکر میکنی چرا؟ یکی استاد اسدی هم مثل علی اکبر کنار گذاشته می شود.

مافیای دیگه یا باید برای رسیدن به قله پول خرج کنی یا باید پشت دست مافیا عمل کنی. اگر هیچ یک از این دو کار را انجام ندهید، مشکل است.

به نظر شما آنهایی که در راس هستند یا پول خرج کرده اند یا اعضای مافیا هستند؟

به خداداد عزیزی نگاه کن. آیا او می تواند در تیم ملی زنده بماند؟ کمی کار کرد و دید که نمی تواند عقب نشینی کند! نه اینکه کسی در تیم با او کاری داشته باشد، اما مافیا اصلاً او را اذیت نکرد، غیرممکن است که از در دیگری بیرون بروم.

در کل مردم دلشان از این فوتبال باخته است.

زمان ما عشق و علاقه بود، اما حالا دیگر آن چیزها وجود ندارد. بازیکن به طور همزمان با سه تیم قرارداد می بندد! خوب یادم می آید در کارخانه ماشین سازی بودم و واسلی گوجا سرمربی تراکتور بود. او به من گفت به تراکتور بیایم و من هم گفتم اگر بخواهم هواداران اجازه تعصب تیم را به ما نمی دهند. یکی روی علی دایی حمله کرد، بازیکن دیگری باید جایگزین او می شد اما حالا می خواهند پایشان اینطور نباشد. البته حق دارند چون پای قرارداد و … وسط است خوب یادتان باشد آخرین قرارداد در سال 76 با ذوب آهن منعقد شد و 9 میلیون تومان بود.

پیشنهادی از تیم های پرسپولیس و استقلال دارید؟

من فوتبال را دیر شروع کردم و 32 ساله بودم که از استقلال پیشنهاد دریافت کردم، اما قبول نکردم!

تعدادشون کم بود؟

نه! از دوستانم پرسیدم و آنها فکر کردند استقلال و پرسپولیس برای جوانانی که می خواهند به اروپا بروند مفید است. به علاوه، من در آن زمان 32 ساله بودم.

آیا تا به حال از تیم های خارجی پیشنهاد دریافت کرده اید؟

بیرون از یکی دو تیم ترکیه ای و یک تیم از باکو در سمت نخجوان. پیشنهاد دیگری نداشتم.

251 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا