دانستنی ها

این صبحانه سرعت کاهش وزن را تا 4 برابر افزایش می دهد

نتایج تحقیقات نشان می دهد که یک وعده صبحانه بزرگ سرشار از پروتئین و کربوهیدرات با کاهش وزن مرتبط است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، در این مطالعه، افراد در طول روز به رژیم غذایی کم کالری و کم کربوهیدرات پایبند بودند. افرادی که از این رژیم استفاده می کنند، در طول روز چهار برابر بیشتر از افرادی که از یک رژیم استاندارد کم کربوهیدرات استفاده می کنند، وزن کم می کنند.

دکتر. Daniela Jakubovich و همکارانش نشان دادند که موفقیت طولانی مدت این رژیم با توانایی آن در ایجاد احساس سیری و کاهش هوس کربوهیدرات و شیرینی مرتبط است. 94 زن چاق غیرفعال در این مطالعه شرکت کردند و به 2 گروه تقسیم شدند تا مشخص شود که آیا یک صبحانه پر از پروتئین و کربوهیدرات موثرتر از یک رژیم غذایی سخت کم کربوهیدرات است یا خیر.

رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات حاوی 1085 کالری در روز بر اساس 78 گرم چربی، 51 گرم پروتئین و 17 گرم کربوهیدرات بود. برای کسانی که از این رژیم استفاده می کردند، صبحانه کوچکترین وعده غذایی در روز بود که فقط 290 کالری داشت.

افراد رژیمی می توانستند شیر، تخم مرغ، گوشت، میوه، غلات و نان را برای صبحانه بخورند، اما میزان کربوهیدرات تنها 7 گرم و پروتئین 12 گرم بود. گروه رژیم صبحانه سنگین روزانه 1240 کالری متشکل از 97 گرم کربوهیدرات، 93 گرم پروتئین و 46 گرم چربی مصرف می کردند. صبحانه آنها 610 کالری با 58 گرم کربوهیدرات، 47 گرم پروتئین و 22 گرم چربی بود. ناهار 395 کالری با 34 گرم کربوهیدرات، 28 گرم پروتئین و 13 گرم چربی و شام 235 کالری، 5 گرم کربوهیدرات، 18 گرم پروتئین و 26 گرم چربی بود.

دوره پژوهش هشت ماه به طول انجامید. چهار ماه اول روی کاهش وزن تمرکز داشت و چهار ماه آخر روی حفظ وزن متمرکز بود. گروه کم کربوهیدرات 28 پوند (12.7 کیلوگرم) از دست دادند، در حالی که گروه صبحانه سنگین 23 پوند (10.5 کیلوگرم) از دست دادند.

با این حال، در هشت ماه، کسانی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند، 18 پوند (8.2 کیلوگرم) و کسانی که رژیم غذایی پر کربوهیدرات داشتند، 16.5 پوند (7.5 کیلوگرم) از دست دادند.

به طور متوسط، کسانی که صبحانه زیادی خوردند، 21 درصد از وزن خود را از دست دادند، در حالی که کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند، تنها 4.5 درصد از وزن خود را از دست دادند. علاوه بر این، شرکت کنندگان پس از خوردن یک صبحانه زیاد احساس سیری می کردند و اشتهای آنها برای کربوهیدرات ها و شیرینی ها کاهش یافت.

دکتر. Jakubowicz گفت: “بیشتر تحقیقات کاهش وزن نشان داده اند که رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات راه خوبی برای کاهش وزن نیست زیرا میل به کربوهیدرات را افزایش می دهد و متابولیسم را کاهش می دهد.” در نتیجه، پس از کاهش وزن کوتاه مدت، بازگشت سریع به چاقی وجود دارد.

او بر این باور است که رژیم غذایی بزرگ صبحانه موثر است زیرا بیش از 15 سال است که از این برنامه غذایی با موفقیت برای بیماران خود استفاده می کند. یک صبحانه غنی اشتها را کنترل می کند و میل به غذاهای شیرین یا نشاسته ای مانند شیرینی، شیرینی، سیب زمینی، ماکارونی و نان را کاهش می دهد. همچنین شامل میوه ها و سبزیجات بیشتری است که مصرف ویتامین و فیبر را افزایش می دهد.

وی افزود: تنها پنج درصد از رژیم های محدود کننده کربوهیدرات پس از دو سال موفقیت آمیز است. اکثر رژیم‌های محدودکننده کربوهیدرات، میل اعتیادآور به خوردن را نادیده می‌گیرند.

نتایج این مطالعه در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در سانفرانسیسکو ارائه شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا