اخبار روز

اطلاعیه صندوق بازنشستگی در خصوص پرداخت معوقات مستمری بگیران و معلمان بازنشسته


به گزارش مانیبان، جمعی از بازنشستگان شهرهای مختلف (گیلان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، تهران، اهواز، لارستان، گرگان، همدان، سبزوار، سمنان و…) با حضور در صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی با مسئولان این صندوق: آقای دکتر مسکنی، آقای فیضی نژاد، آقای گریوانی، آقای قمری، آقای داداشی و …. در این جلسه حضور یافتند و ضمن تشکر از دکتر مسکنی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

برای موارد در اقتباس تعیین شد مهر 99 از جمله حق تشعشع، سختی کار و … به استناد بند 7 بخشنامه شماره 241863 مورخ 1399/01/07 سازمان برنامه و بودجه کشور توسط صندوق طی نامه ای مغفول مانده است. که سازمان می گیرد و به صندوق ابلاغ می کند.

مقرر شد تائیدیه سازمان اداری و استخدامی بر اساس کلاس/گروه 28 ساله خدمت اخذ شده، اما برای تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تطبیق داده شده است. چند نفر را انتخاب کنید و به همراه مسئولان صندوق در سازمان جلسه ای برگزار کنید و برای اجرای دستورات امسال خود موافقت کنید اما برای تاخیر باید از جایی که سازمان مخالفت کرده پیشنهاد جدیدی گرفته شود. با این حال مسئولان صندوق امید زیادی به ایجاد اعتبارات امسال داشتند.

مقرر شد بازنشستگانی که در فواصل بین مهر 99 تا بهمن 1400 نفر بازنشسته شده اند که بر اساس ماده 4 بخشنامه باید میانگین حقوق آنها 24 ماه پس از اجرای تناسب باشد.

کسانی که در دو سال گذشته درخواست وام کرده اند اما وام دریافت نکرده اند در بیمه نامه جدید اولویت پرداخت خواهند داشت.

اضافه می شود که سال گذشته هر دو ماه به 30 هزار نفر وام پرداخت شده است. خرداد در این ماه، پرداخت ماهانه به احتمال زیاد دو برابر خواهد شد و وام ازدواج فرزندان بدون تغییر باقی خواهد ماند.

نحوه پرداخت وام امسال اعلام شد. کسانی که درخواست می کنند (حتی اگر در سال های اخیر ثبت نام کرده باشند) باید در سامانه ثبت نام کنند.

کلیه مدارک بیمه درمانی تا انتها تکمیل شده است. اسفند 1402 از ابتدا بر عهده شرکت آتیه سازان و مدارک بیمه می باشد. فروردین 1403 به عهده برنده شرکت بیمه امسال خواهد بود. بدیهی است شرکت برنده باید ظرف مدت 30 روز پس از دریافت مدارک آن را پرداخت نماید.

توجه: پنج خدمات: درمان شیمی درمانی، داروهای شیمی درمانی، بستری در بیمارستان، رادیوتراپی و غیره. فروردین و اردیبهشت ماه قرارداد پرداخت جداگانه در سال جاری با سازندگان آتی منعقد شد.

برای پرداخت معوقات نیز توضیح داده شد که دولت برای مجوز 9 همت مشکلات قانونی وارد کرده است که در مرحله رفع مشکل قبلی است و با رفع آن در اولین فرصت نقدینگی می شود و معوقات تمام دستگاه هایی که به موقع و در جهت درست هستند. ساخت و ساز انجام شده و هزینه آن پرداخت خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا