اخبار روز سینما جهان

اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، درام درباره خانواده ای ناکارآمد با عنوان «مردن» ساخته ماتیاس گلاسنر برنده جایزه بهترین فیلم جوایز Lova 2024 آلمان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش هالیوود ریپورتر، «بمیر» یکی این یکی از محبوب ترین فیلم های منتقدان در جشنواره فیلم برلین امسال بود و گلزنر برنده جایزه خرس نقره ای بهترین فیلمنامه شد. لارس ایدینگر در این فیلم نقش یک رهبر ارکستر کلاسیک را با خانواده ای به هم ریخته بازی می کند.

کورینا هارفوچ نیز برای بازی در نقش مادر تیز زبان و خونسرد آیدینگر در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. هانس اووه بائر، همبازی او در این فیلم، عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آن خود کرد. «مردن» همچنین جایزه لولا بهترین موسیقی فیلم را برای آهنگساز لورنز دانگل دریافت کرد.

عایشه پولات برای فیلم «در نقطه کور» که فیلمی هیجان انگیز از ترکیه امروزی است، جایزه لولا بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. این فیلم که سال گذشته در بخش Encounters برلیناله نمایش داده شد، برنده جایزه برتر جشنواره فیلم اولدنبورگ شد که به سینمای مستقل آلمان افتخار می کند. این فیلم درباره یک گروه فیلمبرداری آلمانی است که در یک روستای کردنشین دورافتاده در ترکیه در حال ساخت مستند هستند و شاهد اتفاقات مرموز و گرفتار توطئه ای شوم هستند. این فیلم همچنین عنوان سومین فیلم لولا را از آن خود کرد و لولای برنزی را دریافت کرد.

سیمون مورزه لولا برای بازی در فیلم «روباه» به کارگردانی آدریان گاگینگر جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. داستان این فیلم در جنگ جهانی دوم می گذرد و یک سرباز جوان آلمانی را به تصویر می کشد که یک توله روباه زخمی را نجات می دهد و با خود به فرانسه اشغالی می برد. این فیلم که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، نایب قهرمان بهترین فیلم لولا شد و لولای نقره ای را نیز از آن خود کرد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن به آدل نوهاوزر برای «15 سال» تعلق گرفت که کریس کراوس در ادامه فیلم «چهار دقیقه» در سال 2006 با بازی هانا هرتسسپرونگ و کریستین فریدل در «منطقه مورد علاقه» بازی کرد.

فیلم علمی تخیلی تجربی تیم کروگر، تئوری یک جهان، یک درام سیاه و سفید درباره یک جهان چندگانه، در بخش‌های فنی، از جمله بهترین فیلمبرداری (برای رولاند استوپریچ)، بهترین جلوه‌های ویژه (کارلم صالح، آدریان مهر)، برنده بزرگی شد. بهترین طراحی او برنده صحنه و لباس (برای Cosima Welenser و Annika Klatt) شد. این فیلم سال گذشته در ونیز به نمایش درآمد و برنده جایزه منتقدان مستقل ونیز شد.

بازسازی بیوگرافی موسیقی پاپ دهه 1980 «دختری که می‌دانی واقعی است» برنده جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس و بهترین آرایش و مو شد.

جایزه بهترین مستند به «هفت زمستان در تهران» به کارگردانی استفی نیدرزول تعلق گرفت. این فیلم برنده جایزه بهترین تدوین نیز شد.

جوایز فیلم آلمان، علاوه بر اینکه برترین جایزه فیلم آلمان است، سالانه حدود 3.25 میلیون دلار (3 میلیون یورو) به عنوان جایزه به برندگان و نامزدها برای تامین مالی پروژه های آینده اهدا می کند.

هانا چایگولا، اسطوره 80 ساله سینمای آلمان نیز به خاطر یک عمر دستاورد هنری جایزه لولای افتخاری دریافت کرد.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا