مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که صبحانه را حذف می کنند در وعده های غذایی دیگر بیشتر می خورند که باعث افزایش وزن می شود.

صبحانه نخورید، چاق می شوید

دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عبدالرضا نوروزی در خصوص عوارض نخوردن صبحانه در دانش آموزان گفت: کودکان  در طول شب به طور متوسط ​​به مدت هفت ساعت به خواب می روند. در این مدت تمام ذخایر قندی بدن مصرف می شود و میزان آب بدن نیز به شدت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه صبحانه باید حاوی نشاسته، شکر و آب بدن باشد، گفت: وقتی بچه ها در خانه صبحانه نمی خورند تا زنگ اول تمرکز ندارند. بدن ما دارای سیستم تنظیم سوخت و ساز بدن است و برای این منظور به سه وعده غذایی نیاز داریم و 20 درصد آن باید به صورت صبحانه باشد.

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مغز ما به این 20 درصد متکی است و زمانی که صبحانه نمی خوریم متابولیسم بدن تغییر می کند و فرد دچار مشکلاتی مانند قند خون بالا و در نتیجه پرخوری، بی اشتهایی و تجمع چربی در معده می شود.

وی با بیان اینکه نخوردن صبحانه متابولیسم بدن را مختل می کند، گفت: افرادی که صبحانه را حذف می کنند در وعده های غذایی دیگر بیشتر می خورند که باعث افزایش وزن آنها می شود.

نوروزی در گفتگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه نخوردن صبحانه و چاقی باعث بیماری های قلبی می شود، اظهار کرد: پس از خواب و نخوردن صبحانه، بوی بدن در دهان به دلیل کم آبی بدتر می شود. زیرا ترشح بزاق کاهش می یابد. صبحانه باید حداکثر نیم ساعت بعد از بیدار شدن خورده شود و بعد از آن نمی توان آن را صبحانه نامید.

این پزشک تغذیه و رژیم درمانی افزود: صبحانه حتما باید حاوی کربوهیدرات باشد. نان، پنیر و حتی نصف گردو بسیار مناسب است، در حالی که خیار و گوجه فرنگی دستگاه گوارش را تنظیم می کند و به دلیل داشتن فیبر توصیه می شود. یک لیوان چای داغ 200 سی سی با یک قاشق غذاخوری شکر نیز گزینه خوبی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *