اخبار روز سینما

Agrandisman، قسمت پنجم. نقد و بررسی بازی ماهور نعمتی در سریال «عفیی تهران». پسر دیگری

“عفی تهران” یکی این روزها یکی از مهمترین سریال های شبکه نمایش خانگی است. سریالی که نامش برگرفته از نام مستعار یک قاتل زنجیره ای است، اما بیش از هر چیز بر اساس اهمیت دوران کودکی و تاثیری که بر روح و روان هر انسان تا پایان عمر می گذارد، ساخته شده است. آرمان بیانی، شخصیت اصلی سریال، رابطه خوبی با پدرش نداشت و حالا که در جایگاه پدری قرار گرفته، رفتار درست با پسر کوچکش را نمی داند و مدام با او درگیر می شود. . . یکی یکی از دلایل جذابیت سریال رابطه نزدیک این پدر و پسرش است. بازی پیمان معادی در مقابل ماهور نعمتی بازیگر شش ساله نقش بابک بسیار باورپذیر بود و نقش مهمی در موفقیت سریال داشت.

به گزارش بازتاب آنلاین، ماهور نعمتی بازیگر شش ساله ای است که این روزها با بازی «بابک» در سریال «عفی تهران» توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ماهور با راهنمایی مناسب کارگردان این شخصیت را کاملا درک کرده و بازی او بسیار ملموس است. نگاهی می اندازیم به دلایل موفقیت این بازیگر جوان در سریال «عفای تهران».

رابطه بابک و مانی در «عافی تهران» یکی این یکی از قانع کننده ترین روابط پدر و پسر در این سریال است.

اهمیت نقش: در اولین قسمت از سریال «آفی تهران» درست زمانی که آرمان بیانی پدرش را از دست داده و تصمیم به ساخت اولین فیلمش گرفته است، همسرش بدون اطلاع قبلی پسر کوچکشان بابک را برایش می فرستد و او برای آماده شدن برای این فیلم به کیش می رود. مراسم عروسی شما . آرمان که به خاطر شغلش در شرایط سختی گیر کرده است، بابک را مزاحم زندگی خود می داند و از آنجایی که نمی تواند همسرش را راضی کند او را با خود همراه کند، رفتاری سرد و بی تفاوت نسبت به او دارد. آرمان از مزخرفات پسرش به تنگ آمده و مدام با او دعوا می کند. با این حال، اگرچه با او بدرفتاری می کند، اما یاد دوران کودکی اش می افتد و رابطه مخدوش خود با پدرش را عامل اصلی اختلافش با بابک می داند. از ابتدای سریال تا قسمت های میانی، آرمان تحت تاثیر درمان با بابک رابطه بهتری پیدا می کند و بابک از نظر عاطفی به او وابسته می شود.

ماهور نعمتی بازیگر جوان
ماهور نعمتی به کارگردانی سامان مقدم بازی جذابی را انجام می دهد.

ویژگی بازی : بازی ماهور نعمتی با قسمت اول تا یازدهم سریال کاملا متفاوت است. در چند قسمت اول، او را کودکی عصبانی و عصبی می بینیم که دائماً عصبانی می شود، ضربه می زند، می زند، گاز می گیرد و به طور کلی غیرقابل کنترل به نظر می رسد. در واقع می توان انعکاس رفتار نامتعادل و عصبی آرمان را در او مشاهده کرد. با پیشرفت او و ورود این رابطه به مراحل جدید، نوع بازی ماهور نیز بر همین اساس تغییر می کند. پدرش برایش داستان می خواند و به او اجازه می دهد پازل بازی کند و حتی برایش آشپزی می کند و با او صحبت می کند. همه این موارد بابک را در وضعیت نسبتاً ثابتی قرار می دهد. اگرچه او هنوز هر از گاهی می ترسد. در جدیدترین قسمت ها بابک را در آرامش کامل در کنار پدرش می بینیم. در سکانس تولد یا در اثر شازده کوچولو دیگر آن بابک قبلی وجود ندارد و اینجاست که آرامش بیشتری در بازی ماهور به چشم می خورد. یکی یکی از نکات مهم بازی ماهور نگاه سرزنش آمیز و معنادار او به دوربین است. قضاوت نگاه هایی که آرمان را به فکر وا می دارد و مدام گذشته و رفتار پدرش را به یاد می آورد.

ماهور نعمتی بازیگر جوان
لحظه ای که یایک توسط پدرش آرمان در آغوش گرفته شد یکی یکی از جذاب ترین صحنه های سریال بود.

سکانس به یاد ماندنی : آرمان بارها بابک را در موقعیتی قرار می دهد که احساس بیکاری و دلتنگی برای مادرش می کند، اما در سکانس تشییع جنازه که به شدت به مرگ مادرش می پردازد، یکی یکی از احساسی ترین بازی های ماهور را دیده ایم. مدام به چهره افراد غمگین نگاه می کند و از پیری مادری که از دنیا رفته است می شنود. پس از مدتی که همه مشغول خوردن شام و گپ زدن با امین حیایی و اختلاف با طلبکار فرهاد هستند، او با چهره ای نگران به پدرش نزدیک می شود و از او می خواهد که به مادرش زنگ بزند. وقتی تماس برقرار می شود از مادرش می پرسد چند سالته؟ و وقتی می فهمد هنوز پیر نشده و زمان زیادی برای زندگی دارد، نفس راحتی می کشد. این سکانس درخشان و احساسی بارها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد و احساسات بسیاری را برانگیخت.

«عافی تهران» به کارگردانی سامان مقدم چهارشنبه ها روی پلتفرم «فیلم نت» می رود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا