اخبار روز

750 میلیون ژتون برای رهن خانه 85 متری در خزانه/مسا


به گزارش مانیبان، اوایل سال جاری پس از اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید جهشی» با حضور مردم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در سیاست های این وزارتخانه برای تحقق وعده ساخت و ساز مسکن و شعار سال، قطعاً در جهت مردمی سازی است که ما سود خواهیم برد.

مهر وی در گزارشی نوشت: سید ابراهیم رئیسی در مناظره انتخاباتی خود قول ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال اول دولت سیزدهم را داد که برخی کارشناسان اقتصادی از ابتدا آن را دور از واقعیت دانستند. این دولت در مسیر تحقق این وعده با موانع زیادی روبرو بود.

سال گذشته دولت تصمیم گرفت سیاست هایی را برای کنترل التهابات بازار و جلوگیری از افزایش قیمت های نجومی در بازارهای مالی و سرمایه اعمال کند، اما به مرور زمان با انتشار آمار و بررسی های میدانی مشخص شد که این سیاست ها نمی تواند مشکل را حل کند. مشکلات کلان اقتصادی کشور در بلندمدت.

بر اساس این گزارش، یکی یکی از شروط تحقق شعار سال و وعده دولت، تحویل زمین به متقاضیان و مردمی شدن نهضت مسکن ملی یا به عبارتی تحقق وعده ساخت 4 میلیون مسکن است. بستگی به محبوبیت دارد.

بررسی ها نشان می دهد «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم بیشترین رشد اجاره بها را به ثبت رساند»؛ همچنین رکود تورمی در سال گذشته (1402) یکی یکی از اصلی ترین محورهایی بود که بازار مسکن با آن دست و پنجه نرم می کرد.

به گفته کارشناسان مسکن، رکود معاملات مسکن در طول سال (1403) ادامه خواهد داشت. زیرا مولفه هایی که بتواند بازار را از رکود خارج کند مانند عرضه، کاهش قیمت مصالح ساختمانی و ثبات قیمت ارز رخ نداده است.

همچنین بر اساس شرایط فعلی بازار مسکن، دولت هیچ اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و اجاره بها برای «بازگرداندن قیمت ها به سطح معقول» انجام نداده است.

آپارتمان 110 متری دو اتاقه در منطقه 16 نازی آباد تهران با ودیعه 500 میلیون تومان و اجاره ماهانه 20 میلیون تومان اجاره داده می شود.

همچنین برای رهن کامل یک آپارتمان 85 متری دو خوابه پنج ساختمان در منطقه 16 محله جوادیه تهران 750 میلیون تومان نیاز است.











محله و خیابان (منطقه 16) اندازه ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
جوادا ۹۰ _ ۵۵۰، هزار، هزار
ترمینال باغ آذری جنوبی ۱۰۷ _ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ابی نازی ۱۱۰ ۲۰، هزار، هزار ۵۰۰، هزار، هزار
خزانه داری ۸۵ ۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰
علی آباد ۸۲ _ ۵۰۰، هزار، هزار
خزانه لایه چهارم ۸۵ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰، هزار، هزار
یخچی آباد ۷۹ ۱۰، هزار، هزار ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا