اخبار روز

7 نشانه کمبود منیزیم و غذاهای مورد نیاز!

به گزارش بازتاب آنلاین، منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در بیش از 300 واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد و به انواع عملکردهای مهم کمک می کند. این به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد و بیشتر افراد از طریق رژیم غذایی خود منیزیم کافی دریافت می کنند.

با این حال، برخی از افراد زمانی که به دلیل عوامل سبک زندگی، داروهایی که مصرف می کنند یا شرایط سلامت زمینه ای قادر به مصرف یا حفظ منیزیم کافی نیستند، دچار کمبود منیزیم می شوند.

شایع ترین علائم کمبود منیزیم می تواند اولین قدم در تشخیص مشکل قبل از هشدار به پزشک باشد. ویتامین ها و مواد معدنی خاصی وجود دارند که بدن شما بدون آنها نمی تواند زندگی کند و همچنین منیزیم یکی یکی از آن مواد معدنی است.

ریچارد اسکنلان، آسیب شناس بالینی و رئیس شورای کالج آسیب شناسان آمریکایی (CAP) توضیح می دهد: “منیزیم، مشابه سدیم و کلسیم، عنصر بسیار مهمی برای سلامت بدن شما است.” منیزیم برای حفظ عملکرد طبیعی قلب و ریه و همچنین کنترل فشار خون و سایر عملکردهای مغز و سیستم عصبی مهم است.

مؤسسه ملی سلامت (NIH) اضافه می کند که منیزیم به تنظیم قند خون، عملکرد ماهیچه ها و رشد پروتئین ها، استخوان ها و DNA کمک می کند. هفت علامتی که نشان دهنده کمبود منیزیم در بدن است به شرح زیر است:

  1. خستگی
  2. میگرن
  3. ریتم غیر طبیعی قلب
  4. تهوع و استفراغ
  5. گرفتگی و ضعف عضلانی
  6. اختلال در سیستم ایمنی بدن
  7. بی حسی یا گزگز در پاها یا دست ها

اسکنلان می‌گوید: اگر رژیم غذایی سرشار از چربی، غذاهای سرخ‌شده و شکر داشته باشید و آجیل، دانه‌ها، سبزیجات برگ سبز، غلات کامل و حبوبات مصرف نکنید، در نهایت ممکن است دچار کمبود منیزیم شوید. هر کسی که قادر به تهیه غذا به اندازه کافی نباشد ممکن است از کمبود منیزیم رنج ببرد. او هشدار می دهد که اگر به طور منظم الکل مصرف کنید، می توانید منیزیم را نیز از دست بدهید، زیرا الکل می تواند در جذب منیزیم اختلال ایجاد کند و منجر به تکرر ادرار شود.

به گزارش اسکنلان، علاوه بر مشکلات کلیوی، اسهال مزمن می تواند سطح منیزیم را نیز کاهش دهد. اگر کلیه های شما به درستی کار نمی کنند، می تواند مانع از جذب مجدد منیزیم در بدن شود. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده نیز می توانند منیزیم را از دست بدهند.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا