اخبار روز

روز شنبه اول 600 هزار تومان برای این سرپرستان واریز می شود


به گزارش مانیبان، این یارانه از ابتدا اردیبهشت ماه ماه در کشور و این یارانه به مادرانی که دارای فرزند زیر 2 سال و در 3 دهک اول هستند تعلق گرفت. میزان این یارانه از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت.

مشمولان این یارانه می توانند اقلام بهداشتی از جمله پوشک، صابون و شامپو برای کودکان و مادران و همچنین بسته های حمایتی حاوی لبنیات، پروتئین ها، حبوبات، میوه جات و سبزیجات را تا سقف 600 هزار تومان به صورت رایگان در این شهر خریداری کنند. فروشگاه های طرف قرارداد برای خرید.

برای اینکه متوجه شوید مشمول این طرح هستید یا خیر، می توانید از طریق اپلیکیشن “شما” و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار از شرایط خود مطلع شوید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره این طرح نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه قول داده است که بودجه این طرح نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یابد تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و این این طرح به رفع کامل سوءتغذیه در کشور کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هیچ کودک دیگری مشکل اختلال رشد را نداشته باشد.

میزان یارانه مازاد این دسته از مادران تاکنون 400 هزار تومان بوده است. اما اکنون اعتباری برای خرید بسته های غذایی و بهداشتی به ارزش 600 هزار تومان به مادران واجد شرایط در تمامی استان های کشور اعطا شده است و مشمولان این طرح می توانند اقدام به خرید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین توضیح داد: برای خانوارهایی که یارانه مادران دارای فرزند مشمول طرح یسنا را دریافت می کنند پیامک ارسال می شود و اعتبار این طرح به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. در قالب طرح کالابرگ قابل استفاده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا