سبک زندگی

از کهنسالان الهام بگیرید؛ هفت راه برای زندگی بهتر و سلامتی بیشتر!

در این مطلب، به بررسی 7 عادت روزمره افراد سالم با طولانی‌ترین عمرهای طبیعی در جوامع مختلف پرداخته شده است. با در نظر گرفتن این عادت‌ها، شما می‌توانید زندگی سالم و طولانی‌تری را تجربه کنید.

همچنین، در دنیایی که صنعت غذاهای ناسالم و سبک زندگی ماشینی به شدت رونق پیدا کرده‌اند، داشتن یک زندگی سالم به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است. برای دوری از این زندگی کم تحرک و نامطبوع، بسیاری از ما سعی می‌کنیم با بکارگیری روش‌های مختلفی از جمله این 7 عادت، زندگی سالمی را تجربه کنیم.

1. هرگز کار و حرکت را متوقف نکنید

از کهنسالان الهام بگیرید؛ هفت راه برای زندگی بهتر و سلامتی بیشتر!

 بهترین راه برای افزایش حرکت و فعالیت در طول روز، می‌تواند تعویض تختخواب و تشک شما با کار و ورزش باشد! البته، اگر دوست ندارید به باشگاه بروید یا دویدن را دوست ندارید، می‌توانید از روشی که مردم در مناطق روستایی از آن استفاده می‌کنند، استفاده کنید: ساختن یک باغچه در حیاط خلوت خود. داشتن باغچه شما را وادار می‌کند تا مراقب گل‌ها، علف‌ها و میوه‌های آن باشید و نیاز به فعالیت چند برابری برای بهترین نتیجه داشته باشید.

2. غذاهای ناسالم را دور بریزید

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

یک رژیم غذایی سالم باعث می شود بدن قوی تری داشته باشید. بدنی که در برابر بیماری ها و مشکلات سلامتی بسیار مقاوم است. نتایج تحقیقات به دست آمده از زندگی مردان و زنان مسن در کشورهای مختلف نشان می دهد که بیشتر آنها غذاهای پخته شده سرشار از فیبر و پروتئین های کم چرب مصرف می کنند. سعی کنید با انواع سبزیجات کوهی و ادویه های طبیعی غذای خود را خوشمزه کنید و مصرف چربی، شکر و نمک را به حداقل برسانید.

3. با تمرکز غذا بخورید

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

به‌جای گوشت، سعی کنید از سبزیجات برای تنوع در رژیم غذایی استفاده کنید و بیشتر حرکت کنید تا به سلامتی بدنتان کمک کنید. همچنین، به کنترل روش خوردن خود توجه کنید؛ موقع تناول غذا تلویزیون و موبایل را کنار بگذارید و با آرامش غذا بخورید. تحقیقات نشان داده که تغذیه آگاهانه می‌تواند به تنظیم میزان کالری روزانه شما کمک کند.

4. معاشرت مسالمت آمیز را از دست ندهید

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

ممکن است برای شما جالب باشد، اما افراد اجتماعی و خوش قلب که ارتباط بیشتری با اطرافیان خود دارند، عمر طولانی تری دارند. آره گردهمایی های دوستانه و سرگرمی های گروهی نه تنها باعث اتلاف وقت می شود، بلکه عملکرد جسمی و روحی سالم شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

فراموش نکنید که افراد منفی نگر می توانند به همان اندازه بر طول و کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارند. اگر کسی برای مدت طولانی به شما احساس ناراحتی می‌کند، خداحافظی کنید و دوستان سالم‌تری را جایگزین او کنید. افرادی را پیدا کنید که “سطل شما را پر کنند” و به شما الهام بخشند. بدانید که عادت های ما به شدت مسری هستند، پس افراد اطراف خود را با وسواس زیاد انتخاب کنید.

5. خوب بخوابید

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

وابستگی خود را به قهوه و نوشیدنی های انرژی زا کاهش دهید. در عوض سعی کنید بهتر بخوانید و استراحت مفیدتری داشته باشید. یک چرت کوتاه در شب می تواند انرژی زیادی را برای بقیه روز به شما بدهد.

6. زباله ها را دور بریزید

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

یکی از مراحل مهمی در ساخت زندگی سالم، رها کردن سریع از هر چیزی است که مزاحمت آور است. اگر چیزی را استفاده نمی کنید، نیاز ندارید یا دوست ندارید، آن را بیرون بیندازید و از فضای پیرامونتان پاک کنید. از اشتراک خبرنامه هایی که به آن نیاز ندارید صرف نظر کنید و برای داشتن ذهنی سالم، استفاده کمتری از شبکه های اجتماعی داشته باشید. با خلاص شدن از نویسندگان بی رحم برای داشتن یک روز پر محتوا، روی خود کار کنید!

7. اجاره را در شهرهای بزرگ با خرید خانه مقرون به صرفه مبادله کنید

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

زندگی در یک ماشین در شهرهای بزرگ و پرداخت کرایه های بالا آسیب روحی زیادی به هر یک از ما وارد می کند. زندگی شلوغ و پر سر و صدا در شهرهای بزرگ باعث ناراحتی های روحی زیادی می شود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد از زندگی در شهرهای بزرگ دست می کشند و به خانه ای کوچک در فضایی ساکت تر و ساکت تر نقل مکان می کنند.

تحقیقات می گوید که حدود 80 درصد از مردم سنگاپور صاحب خانه هستند و این درصد مالکیت بسیار بالا در نظر گرفته می شود. طی 50 سال گذشته، امید به زندگی مردم در این کشور ربع قرن افزایش یافته و پرداخت هزینه های مسکن به سمت هزینه های بهبود سلامت و رفاه مردم رفته است. بنابراین رفع فشار مالی و روانی اجاره بها یکی از مهم ترین نکاتی است که می تواند به عمر طولانی تری کمک کند.

7 عادت برای زندگی سالم تر با الهام از مسن ترین افراد روی کره زمین

در پایان این مقاله، به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای چند لحظه، از سرعت زندگی خود کاسته و به کیفیت لحظاتی که دارید زندگی کنید. تحقیقات علمی روی مبانی یک زندگی سالم تاکید می‌کنند: مصرف غذای سالم، خواب کافی و با کیفیت، دوستان معتبر، فعالیت بدنی مناسب و داشتن اهداف هدفمند. دنیایمان پر از مشاغل و امور مختلفی است که ممکن است توجهمان را از این مسائل برای بهبود زندگی دور کند. اما به خاطر داشته باشید که با رعایت این اصول می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا