اخبار روز

5 “آخرالزمان” کمتر شناخته شده کره ای؛ از سحابی زامبی تا زامبی در چوسان!

به گزارش خبرگزاری فیلم‌ها و سریال‌های کره جنوبی تقریباً یک دهه است که بر سرویس‌های پخش تسلط داشته‌اند، به ویژه به دلیل رونق فوق‌العاده سریال‌های بلایا و بقا. این سریال‌های هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیز که به مخاطب ارائه می‌کنند در سطح بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

موفقیت بی‌سابقه «بازی مختلط» تضمین کرد که تمام سریال‌های با مضامین آخرالزمانی در فهرست تماشاگران قرار بگیرند. این سریال ها به قدری هیجان انگیز و جذاب هستند که بینندگان نمی توانند خود را در حال فرار از هجوم هیولاها یا مواجهه با آینده ای فاجعه بار بدون آب تصور نکنند. اگرچه هیچ کمبودی در فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای وجود ندارد، اما تعداد کمی از آن‌ها آنقدر بزرگ هستند که از ابتدا تا انتها مخاطب را مجذوب خود کنند. در اینجا ما پنج مورد از این سریال های محبوب تر اما کمتر دیده شده را برجسته می کنیم.

1. گل رز وعده داده شده است (D-Day)

«روز موعود» یک سریال کره‌ای در ژانر «بقا» است که به دلیل نزدیک بودن به واقعیت با دیگر سریال‌های این ژانر متفاوت است. این سریال به موضوعات بسیار جدی می پردازد و معنای واقعی تلاش برای زنده ماندن را نشان می دهد.

در این درام پزشکی غم انگیز و هیجان انگیز، شهر سئول توسط زمین لرزه مهیبی که تقریباً شهر را با خاک یکسان می کند، تحت تاثیر قرار می گیرد. پس از این فاجعه، قربانیان تنها می توانند به گروهی از پزشکان و امدادگران شجاع اعتماد کنند که خود را در وضعیت آشفته ای می بینند.

روز موعود این نیست که مردم برای یک قوطی غذا بمیرند یا کسی را به مرگ محکوم کنند زیرا ممکن است آلوده باشد. این سریال تصویری واقعی از ترس و بلاتکلیفی است که یک جامعه در هنگام وقوع فاجعه تجربه می کند. چنین اتفاقاتی به طور طبیعی غریزه انسان را برای زنده ماندن بیدار می کند یکی این یکی از چیزهایی است که این سریال با روایتی مبتنی بر واقعیت با موفقیت به تصویر می‌کشد.

2. سوراخ تاریک
گودال تاریک یک سریال بقای هیجان انگیز و کمتر شناخته شده است که شباهت هایی با سریال محبوب نتفلیکس Sweet Home دارد. این سریال داستان گروهی از بازماندگان را روایت می کند که از مه و تاریکی مرموز فرار می کنند که مردم را به هیولا تبدیل می کند. زندگی این افراد زمانی تغییر می کند که دود سیاه ناشی از ریزش چاه فاضلاب یک کارخانه شیمیایی آنها را به زامبی های جهش یافته تبدیل می کند.

این سریال یک داستان کلاسیک بقا است که شما را به سفری هیجان انگیز می برد و شما را نگه می دارد تا حدس بزنید کدام شخصیت ها تا آخر زنده خواهند ماند. گودال تاریک یک اثر پر زرق و برق نیست، اما به موضوع و عناصر ژانر بقا وفادار می ماند. این سریال با طرح سوالاتی در مورد ارزش های انسانی و احساس فرو رفتن در تاریکی که ممکن است همیشه در درون ما وجود داشته باشد، قابل تامل است.

3. دریای خاموش

«دریای خاموش» یک سریال علمی تخیلی هیجان انگیز و آینده نگر است که با به تصویر کشیدن دنیایی بدون آب، مخاطبان را مجذوب خود می کند. تصور کنید در دنیایی زندگی می کنید که در آن آب به یک کالای فوق العاده ارزشمند تبدیل شده است. این فرضیه می تواند غریزه بقا را در هر کسی بیدار کند.

در حالی که همه شخصیت‌های سریال تلاش می‌کنند تا از اثرات کمبود آب جان سالم به در ببرند، داستان عمدتاً بر روی گروهی از فضانوردان در یک مأموریت فضایی متمرکز است که وظیفه بازیابی داده‌ها و نمونه‌هایی از یک مرکز تحقیقاتی در ماه را دارند.

«دریای خاموش» سفری هیجان انگیز، نفس گیر و مرموز به دنیای علمی تخیلی است. مخاطب تا قسمت پایانی و آن سفر پرمخاطره از ناشناخته به معلوم نمی تواند به طور کامل حدس بزند که در این سریال چه اتفاقی می افتد. یکی یکی از بهترین ویژگی های این سریال است. این سریال شاید یک سریال بقا به سبک سنتی نباشد، اما درباره بقای بشریت و انجام هر کاری برای جلوگیری از انقراض بشریت است. درخشش این سریال مدیون اجرای نفس گیر گونگ یو است که هر صحنه ای را با یک بار احساسی عمیق اجرا می کند.

5

پادشاهی چهارم
پادشاهی یکی یکی از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس است که می توان آن را آغازگر روند داغ سریال های بقای مدرن با فضایی متفاوت دانست. برخلاف اکثر سریال‌های بقا که در مکان‌های آشنا مانند یک مجتمع آپارتمانی شلوغ یا یک دبیرستان اتفاق می‌افتند، Kingdom یک پیشینه تاریخی قوی دارد که به طرز شگفت‌آوری با داستان آخرالزمانی زامبی‌ها گره خورده است. این سریال مبتنی بر وبتون، داستانی هیجان انگیز در دوران سلسله چوسان را روایت می کند، جایی که پادشاه به طور ناگهانی به یک بیماری جدید و مرموز مبتلا می شود. ولیعهد که ناامید از کشف راز این بیماری است، متوجه می شود که قربانیان این بیماری مانند هیولا به زندگی باز می گردند. همان هیولاهایی که امروزه به آنها “زامبی” می گویند.

«پادشاهی» به طرز باورنکردنی ماهرانه ای به موضوع بقا نزدیک می شود و داستان خود را بدون تکیه زیاد بر کلیشه ها به جلو می برد. بیننده می تواند در مکان های غیرمنتظره منتظر اکشن و خون زیادی باشد. با این حال، کسانی که به دنبال یک داستان متعارف زامبی هستند ممکن است آن را در «پادشاهی» پیدا نکنند، به خصوص که موجودات گوشتخوار این مجموعه عمدتاً در پس‌زمینه داستان اصلی کار می‌کنند.

5

5. خوشبختی
در دنیایی که بقا در آن اولویت دارد، فضای کمی برای رشد عشق وجود دارد. «شادی» یکی دیگر از فیلم‌های هیجان‌انگیز حمله زامبی‌ها است که سختی‌های گرفتار شدن در یک مجتمع آپارتمانی لوکس را در حالی که دنیای بیرون در حال نابودی است، به تصویر می‌کشد.

یکی یکی از بهترین ویژگی‌های «شادی» که آن را از دیگر سریال‌های مشابه متمایز می‌کند، داستان عاشقانه‌ای است که به خوبی با فضای وهم‌آور حوادث آخرالزمانی ترکیب شده است. شخصیت های اصلی به خصوص شخصیت زن (با بازی هان هیو جو) جوانان قوی و مستقلی هستند که جذابیت بیشتری به روایت این سریال می بخشند.

این سریال با بخش مناسبی از احساسات، آشفتگی و تنش همراه است. داستان نه تنها غیر واقعی به نظر نمی رسد، بلکه تعادل فوق العاده ای بین منطق و فانتزی ایجاد می کند. «خوشبختی» یک درام غیرمعمول زامبی است که درگیری‌های بین ساکنان ساختمان و تأثیر یک وضعیت اضطراری بر ارزش‌های اخلاقی انسان را بررسی می‌کند.

۲۲۰۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا