دانستنی ها

4 سبزی که هرگز نباید پوست آن ها را بگیرید

پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر آنها را پوست می کنیم.

با این حال به گزارش سلامت نیوز، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات ممکن است شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید پوست آنها را جدا کنید

سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند زیرا سرشار از مواد مغذی لازم برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه ای از مواد مغذی لازم برای بدن را فراهم می کند. بنابراین، فواید سلامتی خوردن برخی سبزیجات را با پوست آنها به جای پوست کندن بیاموزید.

در اینجا 4 سبزی وجود دارد که بهتر است قبل از خوردن پوست آنها را جدا نکنید:

1.سیب زمینی

سیب زمینی اساس دستور العمل ها را تشکیل می دهد و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول های قرمز خون کمک می کند. بنابراین، باقی ماندن پوست روی سیب زمینی نه تنها بافت خوبی به آن می دهد، بلکه محتوای مغذی آن را نیز افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که آنها را به درستی بشویید تا همه آلودگی ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

2. هویج

خوردن پوست هویج کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه نازک روی سطح هویج حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، B3، فیبر غذایی و فیتونوترینت ها است. این مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی و نقش آنها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده است.

علاوه بر این، محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می کند.

3. خیار

خیار را باید با پوست آن مصرف کرد. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و استخوان های سالم ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از پوست، مو و ناخن های سالم حمایت می کند.

پوست خیار را به سالاد یا میان وعده های خود اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری دریافت کنید و هیدراته بمانید.

4. کدو تنبل

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، از جمله هضم بهتر، خلق و خوی بهتر و رشد استخوان.

پوست کدو تنبل منبع عالی فیبر غذایی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال سرخ کردن، تفت دادن یا اضافه کردن آن به غذاهای دیگر باشید، باقی ماندن پوست یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی است.

حالا می دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید. اما قبل از خوردن این سبزیجات یا استفاده از آنها برای پخت و پز، حتما آنها را کاملا بشویید تا هرگونه آلودگی و آفت کش از بین برود!

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا