اخبار روز

فرزندان بازنشستگان کشوری می‌توانند با ین شرایط وام دریافت کنند/ جزئیات خبر

به گفته پی ام آپ، آغاز هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری توسط سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی این صندوق اعلام شده است. این ثبت‌نام از امروز (شنبه سوم تیر)، از طریق درگاه خدمات الکترونیک انجام می‌شود و تا پایان سال، به صورت مستمر قابل ثبت‌نام و انجام است، بنا به نیاز بازنشستگان به این تسهیلات. این خبر توسط مسعود خواست‌خدایی اعلام شده است.

خاشید خدایی تاکید کرد: آخرین مهلت ازدواج فرزندان بازنشستگان از 31 مرداد ماه 1400 تعیین شده است و از این رو تنها عزیزان می توانند در صورتی که تاریخ ازدواجشان به این مهلت برسد، نسبت به درخواست و دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

مسعود به عنوان یکی از مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرده است که در راستای ارائه تسهیلات مالی، هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق، از امروز (شنبه سوم تیر) به صورت آنلاین آغاز شده است. وی اظهار کرده که ثبت نام در این تسهیلات تا پایان سال به صورت مداوم برای بازنشستگان قابل دسترسی است.

برای ثبت درخواست، اطلاعات مربوط به تاریخ عقد فرزند بازنشستگان نیز در نظر گرفته شده و تنها افرادی که عقد آن‌ها در بازه زمانی اعلام شده انجام شده باشد، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری و ارسال مدارک مورد نیاز، درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با دستور و تاکید مدیر کل صندوق بازنشستگی کار انجام شده است تا امکان ثبت نام انواع تسهیلات مالی به بازنشستگان عزیز در سراسر کشور فراهم شود. سالیانه گفت: با تعامل و هماهنگی بانک، این امکان برای وام ضروری است و وام حمپاد ایجاد شد و هم اکنون برای وام ازدواج کودکان نیز عملیاتی شده است.

افزایش وام ازدواج به ۳۵ میلیون تومان

به گفته خواست‌خدایی، مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، ۳۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است. با این حال، وی تأکید کرده است که این مبلغ با توجه به شرایط امروز، بسیار چشمگیر نیست، اما صندوق بازنشستگی با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی در بانک عامل، سعی می‌کند با تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان، کمک به آنان بکند.

وی با اشاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می توان به اعطای تسهیلات تنها به اولین ازدواج پسر (دوست دختر/دوست پسر) بازنشستگان و پسر مستخدم اشاره کرد. (همسر) تحت پوشش صندوق یا در صورتی که پدر و مادر هر دو عضو صندوق باشند، فقط یک قسمت از کمک هزینه به فرزندان آنها پرداخت می شود.

خواست‌خدایی به این موضوع اشاره کرده است که برای ثبت درخواست وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، لازم است اسکن اصل صفحه اول شناسنامه همراه با صفحه‌ای که مشخصات همسر و فرزندان در آن قید شده است، ارسال شود. همچنین، اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس و داماد) در آن قید شده است نیز باید ارسال شود. همچنین، ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت‌نام الزامی است.

لازم به ذکر است متقاضیان تحت پوشش باید هنگام ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی از روش احراز هویت سه مرحله ای (دفتر مرکزی، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا