اخبار روز سینما

24 سال پس از مرگ سیف الله؛ ریس به دست دولت اصلاحات دبیر جشنواره کپیا شد.

محمد خزایی با حفظ سمت دبیری جشنواره فیلم فجر، رئیس سازمان سینمایی و نفر اول امور اجرایی و سیاسی سینما شد، آخرین بار 24 سال پیش در دولت اصلاحات و دوران زندیه. سیف الله بابا نماینده مجلس

به گزارش بازتاب آنلاین، بامداد یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه طی حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به عنوان دبیر چهل و سومین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.

در 24 سال گذشته این اولین بار است که اولین نفر با حفظ سمت دبیری جشنواره فیلم فجر، امور اجرایی و سیاسی سینما را بر عهده می گیرد. این اتفاق اوایل در دولت اصلاحات و در زمان زنده یاد سیف الله داد رخ داد.

پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات، زنده سیف الله داد از سوی عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد وقت به عنوان معاونت سینمایی انتخاب شد (در آن زمان سازمان سینمایی با عنوان معاونت سینمایی اداره می شد و رئیس سازمان سینمایی بود. سازمان سینمایی عنوان معاونت امور سینمایی را داشت). مرحوم پدر پس از تصاحب کرسی معاونت سینمایی، ساختار جشنواره فیلم فجر را تغییر اساسی داد و نحوه برگزاری آن را به شکل کنونی تغییر داد. . در مدتی که به عنوان دستیار فیلم فعالیت می کرد، دبیر جشنواره نیز بود و با او به عنوان دبیر، دوره های شانزدهم، هفدهم، هجدهم و نوزدهم برگزار شد.

پس از استعفای سیف الله داد از معاونت سینمایی، دکتر محمد حسن این مسئولیت را بر عهده گرفت. زمانی که او و سایر معاونت های سینمایی بر عهده گرفتند، دبیرخانه جشنواره به افراد دیگر رسید. این رویه پس از ایجاد سازمان سینمایی و انتخاب دبیر جشنواره از سوی مدیرعامل سازمان ادامه یافت. حالا بعد از 24 سال نفر اول سازمان سینمایی به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را برگزار می کند.

سی و چهارمین دوره در واقع آخرین دوره سیزدهمین جشنواره دولت است. محمد خزاعی که تجربه دبیری جشنواره فیلم مقاومت را در مقاطع مختلف فعالیت خود دارد، در سال 1392 به دستور جواد شمقدری رئیس وقت سازمان سینمایی، تجربه دبیری جشنواره فیلم مقاومت را نیز داشت. سینما فجر در ایام 30.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا