اخبار روز

11 ویژگی جدید آیفون 15 که در هیچ مدل آیفون دیگری یافت نشد


در حالی که حدود یک ماه از عرضه سری آیفون 15 می گذرد، احتمالا بسیاری از کاربران متوجه تفاوت ها و ویژگی های قابل توجه این سری نسبت به آیفون های قبلی شده اند.

در حالی که حدود یک ماه از عرضه سری آیفون 15 می گذرد، احتمالا بسیاری از کاربران متوجه تفاوت ها و ویژگی های قابل توجه این سری نسبت به آیفون های قبلی شده اند.

آیفون 15 حدود یک ماه پیش عرضه شد. بسیاری از مصرف کنندگان قبلاً به یکی از چهار مدل جدید ارتقا داده اند و احتمالاً متوجه شده اند که چندین ویژگی جدید وجود دارد که نمی توانند در هیچ مدل آیفون دیگری استفاده کنند. این 11 ویژگی آیفون 15 ویژگی های انحصاری هستند که کاربران فقط می توانند در این سری از آیفون ها مشاهده کنند.

یکی از ویژگی های انحصاری آیفون 15 این است که از شارژ بیش از 80 درصدی باتری جلوگیری می کند. در حالی که آیفون‌های قبلی می‌توانستند با استفاده شما سازگار شوند و شارژ را تا 80 درصد یک شبه محدود کنند، یک تنظیم جدید اکنون به شما امکان می‌دهد تا برای همیشه شارژ دستگاه خود را تا 80 درصد محدود کنید. نه تنها احتمال داغ شدن بیش از حد باتری را کاهش می دهد، بلکه آن را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. می توانید این ویژگی را در تنظیمات > باتری > سلامت و شارژ باتری > بهینه سازی شارژ پیدا کنید.

شارژ معکوس دستگاه های کوچکتر

با درگاه USB-C جدید، در نهایت می‌توانید دستگاه‌های کوچک‌تری مانند AirPods و دستگاه‌های Apple Watch خود را تا حداکثر 4.5 وات شارژ کنید. همچنین می‌توانید آیفون‌های لایتنینگ یا سایر دستگاه‌های USB-C را با انرژی کمتری نسبت به تلفن خود شارژ کنید.

24 مگاپیکسل JPEG

احتمالاً متوجه شده اید که آیفون 15 نسبت به مدل قبلی خود عکس های بهتری می گیرد. در حالی که اپل یک سنسور جدید به مدل های استاندارد اضافه کرده است، 15 پرو و ​​15 پرو مکس دارای سنسورهای یکسان هستند. تفاوت این است که اپل اکنون به جای 12 مگاپیکسل، رزولوشن 24 مگاپیکسلی را برای عکس ها به طور پیش فرض در نظر گرفته است. این ویژگی در کنار Smart HDR 5 عکس های شما را واضح تر می کند. با این حال، می‌توانید با آیفون‌های جدیدتر عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی HEIF بگیرید.

جستجوی دقیق با دوستان

با نسل دوم Ultra Wideband، یافتن دوستان یا خانواده‌هایی که موقعیت مکانی خود را با شما در مکان‌های شلوغ به اشتراک می‌گذارند آسان‌تر است، تا زمانی که هر دوی شما آیفون 15 دارید، برنامه Find My را باز کنید و می‌توانید آنها را پیدا کنید.

آیفون خود را با اپل واچ پیدا کنید

از آنجایی که هم iPhone 15 و هم Apple Watch Series 9/Ultra 2 از نسل دوم Ultra Wideband استفاده می کنند، اکنون می توانید از اپل واچ خود برای پیدا کردن آیفون خود در مواقع گم شدن استفاده کنید. به سادگی مرکز کنترل ساعت را باز کنید، روی آیفون ضربه بزنید تا صدا ایجاد شود و سپس مکان دقیق ظاهر می شود.

تغییر لنزهای پیش فرض دوربین

دارندگان آیفون 15 پرو می توانند لنز دوربین پیش فرض را از 24 میلی متر به 28 یا 35 میلی متر تغییر دهند. می‌توانید 1 بار روی برنامه دوربین فشار دهید یا به «تنظیمات > دوربین > دوربین اصلی» بروید و «فرمت پیش‌فرض» را انتخاب کنید. این برای کسانی که ترجیح می‌دهند هر بار که عکس می‌گیرند، تصویری نزدیک‌تر بگیرند، ایده‌آل است.

دکمه عمل

آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس دارای یک دکمه اکشن به جای سوئیچ بی صدا هستند. می توانید کاربردهای مختلفی را برای این دکمه در نظر بگیرید، به عنوان مثال از آن به عنوان میانبر برای پخش آهنگ های مورد علاقه خود در Apple Music استفاده کنید.

ثبت فیلم ها

با iPhone Pros، می‌توانید ویدیوها را در Log ضبط کنید، فرمتی که به انعطاف‌پذیری بیشتری در پس‌تولید اجازه می‌دهد. می توانید با آیفون تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه یا با درایو خارجی تا 60 فریم در ثانیه ضبط کنید. می توانید این گزینه را در تنظیمات > دوربین > فرمت ها > ضبط ویدیو پیدا کنید.

بازی های انحصاری A 17 Pro

با تراشه A 17 Pro، کاربران آیفون 15 پرو می توانند بازی های انحصاری مانند Resident Evil Village، Resident Evil 4، DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT و Assassin’s Creed Mirage را انجام دهند. این بازی‌ها نسخه‌های کامل برای کنسول‌ها هستند و نمی‌توانند روی گوشی‌های قدیمی اجرا شوند.

ویدئوی فضایی

اواخر امسال، کاربران جدیدترین آیفون پرو می‌توانند ویدیوهای فضایی ضبط کنند که می‌توانند هنگام ورود اپل ویژن پرو مشاهده کنند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا