اخبار روز

10 خودروی پرطرفدار که با افت قیمت شدید مواجه شدند!/ بررسی جزئیات

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، در سه ماهه ابتدای سال جاری، قیمت‌های بازاری خودرو با نوسان شدیدی همراه بود. در ابتدا، شاهد صعودی شدن نمودار قیمت‌ها بودیم، اما هر چه به پایان فصل بهار نزدیک‌تر می‌شدیم، قیمت خودروها با سرعت بیشتری در جاده کاهشی حرکت کردند.

10 خودروی پرطرفدار که با افت قیمت شدید مواجه شدند!/ بررسی جزئیات

بررسی قیمت‌های بازاری خودرو طی سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که فصل بهار برای سرمایه‌گذاران در بازار خودرو خوش یمن نبود و شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار بودیم. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در میان محصولات حاضر در بازار خودروهای داخلی، 10 خودرو بیشترین افت قیمت را در بهار تجربه کردند. این شرایط باعث شد تا این خودروها را به عنوان خودروهای نفرین شده بهاری نامید. تنها یک خودرو در سبد محصولاتی سایپا و 9 محصول دیگری که در خطوط تولید ایران خودرو تولید می‌شوند، از جمله خودروهایی بودند که بیشترین ریزش قیمت را تجربه کردند. اما تنها کوییک با گیربکس دستی در سبد محصولات سایپا، در صدر جدول ریزش قیمت بازاری خودرو در بهار 1402 قرار دارد. این خودرو در بازه زمانی یاد شده، حدود 26 درصد از قیمت خود را در بازار از دست داده است. کویک با گیربکس در فروردین امسال میانگین قیمت 407 میلیون تومان را ثبت کرد اما فصل بهار را با میانگین قیمت حدود 302 میلیون تومان به پایان رساند. بدین ترتیب در بازه زمانی مذکور نزدیک به 105 میلیون تومان از قیمت خود را از دست داده است. از دیگر خودروهایی که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و همگی در سبد محصولات ایران خودرو قرار دارند می توان به تارا با گیربکس اتوماتیک، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک (MC)، پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای (پانوراما)، دنا پلاس با موتور توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته دستی، پژو 207 با گیربکس دستی و سقف شیشه ای (پانوراما)، تارا با گیربکس دستی، دنا پلاس، پژو 207 با موتور TU5P، گیربکس اتوماتیک و سمند سورن پلاس. محصولات ایران خودرو نیز از 22 درصد به 19 درصد کاهش یافت.

آنچه بیش از همه بر سرعت خودروها در مسیر کاهش قیمت ها تاثیر گذاشته، انتشار اخبار مثبت سیاسی است. انتشار این اخبار نه تنها دامنه نوسانات نرخ ارز را محدود کرده است، بلکه گهگاه شاهد کاهش نرخ ارز نیز بوده ایم. اما با شروع تابستان تا حدودی قیمت خودروهای دست دوم بازگشته و روند صعودی را آغاز کرده است. باید منتظر ماند و دید بازار تابستانی خودرو به چه سمت و سویی خواهد رفت، آیا قیمت ها افزایش می یابد یا بار دیگر در مسیر کاهش قیمت ها حرکت خواهند کرد؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا