اخبار روز سینما جهان

۱۰ سریال ترکی محبوب و پرمخاطب در ایران

در کنار پیشرفت پر سر و صدا محصولات سینمایی و تلویزیونی کره جنوبی، کشور دیگری در نزدیکی ما در حال پیشرفت سریع در این زمینه است، بدون هیچ سروصدایی. بدون شک منظور ما کشور ترکیه و سریال ها و فیلم های با کیفیت این کشور است. سریال های ترکی، از داستان های عاشقانه، درام، کمدی و پیچ در پیچ تا سطح کیفی قابل توجه و بازی های خوب، به نظر همه چیز را در خود دارند.

به گزارش روزیاتو، چه مثلث، مربع و ذوزنقه سریال های معروف ترکیه ای را دوست داشته باشید یا نه، نمی توانید به پیشرفت چشمگیر این کشور و هنرمندانش در تمامی سطوح سریال سازی، از توجه به سلیقه مخاطب شک کنید. به داستان هایی که توانسته اند از تمام کشورهای جهان مخاطبی را به خود جذب کنند. آهسته حرکت کن احترام نکن در این مقاله قصد داریم نگاهی به تعدادی از محبوب ترین و محبوب ترین درام های عاشقانه ترکیه بیندازیم و پیشنهادات جالبی را به مخاطبان علاقه مند به سریال های ترکی ارائه کنیم.

گل های خونی (کان سیسکلری)

چه کسی داستان کلاسیک عشق و نفرت را دوست ندارد؟ این سریال پرطرفدار ترکیه ای دقیقا از همین فرمول استفاده می کند و خط داستانی اصلی آن حول محور رابطه پیچیده بین دو قهرمان داستان یعنی دیلن و باران می چرخد. رابطه ای پیچیده که با نفرت، انتقام و عشق پیش می رود و در نهایت باران و دیلن را نه بر اساس خواسته هایشان بلکه به زور به هم نزدیک می کند.

دیلن برای نجات جان برادرش مجبور به ازدواج با باران می شود و به این ترتیب دو خانواده رقیب و دشمن به هم نزدیک می شوند. همانطور که انتظار می رفت، خانواده باران تمام تلاش خود را می کنند تا به دیلن آسیب برسانند و در اینجا داستان پیچیدگی جالبی به خود می گیرد. دو نفر که سرنوشت و تقدیر آنها را به هم نزدیک کرده است کم کم شروع به حس کردن یکدیگر می کنند و ناگهان همه چیز رنگ جدیدی به خود می گیرد. بسیاری این سریال را مناسب ترین گزینه برای شروع تماشای سریال های ترکی می دانند.

تو بگو دریای سیاه (سن آنلات کاردنیز)

داستان این سریال پرطرفدار ترکی که در یوتیوب جنگ ها و جنجال های زیادی به پا کرده است، حول محور سه شخصیت اصلی نفس، شوهر نفس، ودات و عاشق نفس، طاهر می چرخد. نفس در کودکی مجبور به ازدواج با ودات شد و به همین دلیل اکنون از او و رابطه اش با تک تک سلول های بدنش متنفر است.

برای بدتر شدن اوضاع برای روح، باید به شخصیت ودات اشاره کرد. مردی بدسرپرست و خشن که از هیچ تلاشی برای بدتر کردن زندگی دریغ نمی‌کند. نفس که تقریباً در تمام طول سریال به خصوص در قسمت های پایانی با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کند، سرانجام به طاهر پناه می برد و با کمک طاهر سعی می کند آزادی، آرامش و لبخند خود را بازیابد.

پسر یاز

نمی شود به سریال های عاشقانه علاقه داشت و از ژانر عاشقانه نوجوانی لذت نبرد. این سریال عاشقانه ترکی داستان پسر 16 ساله ای به نام دنیز را به همراه یک داستان جذاب مافیایی / پلیسی روایت می کند. دنیز سال ها پیش در کودکی احساسات شدیدی نسبت به یک دختر داشت و حالا مدت هاست که از او دور شده است. داستان این سریال زمانی جذاب‌تر می‌شود که دنیز در یک سفر خانوادگی به شهری ساحلی با عشق دوران کودکی‌اش در ساحل آشنا می‌شود و این ملاقات زندگی او را تغییر می‌دهد.

مانند اکثر سریال های ترکی، در این سریال نباید انتظار داستان شادی داشته باشید و دنیز، عشق دوران کودکی و خانواده اش نیز سهم قابل توجهی از حوادث تلخ و سختی ها را نصیب خود خواهند کرد. با این حال اگر به سریال های عاشقانه نوجوان علاقه دارید، از دیدن این سریال لذت خواهید برد.

Afili Ask (Afili Ask)

یکی یکی از پرتکرارترین و البته موفق ترین فرمول ها در ساخت سریال ها و فیلم های عاشقانه، کنار هم قرار گرفتن تفاوت های طبقاتی اجتماعی/مادی و عشق است و این سریال داستانی مشابه دارد. داستان این سریال درباره زنی به نام عایشه و ازدواج اجباری او با مردی به نام کرم است. کرم البته پسر رئیس عایشه و مردی با روابط چندگانه و سبک زندگی ناسازگار با خانواده و ازدواج است.

البته عایشه پیش از این شانس خود را با درخواست از دوست پسرش بارک برای ازدواج با او امتحان کرده بود که وقتی بارک از مراسم خواستگاری فرار کرد، او پایان را دوست نداشت. البته ماجرای سختی‌های عایشه به همین جا ختم نمی‌شود و سرنوشت برای این‌که آب خوبی از گلویش نگذرد، چند برادر خودخواه، خودخواه و استثمارگر به او داده است. داستان این سریال البته همانطور که انتظار دارید با پیدایش عشق و احساسات بین دو شخصیت اصلی جذابتر می شود.

داستان جزیره (آدا ماسالی)

در مورد یک عاشقانه محل کار چطور؟ این سریال جذاب داستانی آشنا هم دارد. داستانی که حول محور دختری شهری و امروزی به نام حضران و در مقابل او پسری ساده و دلنشین به نام پویراز می چرخد. برای اینکه همه چیز برای صحنه های عاشقانه آماده شود، باید بگویم که پویراز در کارخانه ای با محصولات مرتبط با زیتون کار می کند.

حضران دختری پرشور و البته حرفه ای در کار است و بنا به درخواست شرکت اصلی برای بررسی شرایط و یافتن مکان مناسب برای ساخت شعبه جدید به جزیره آمده و دست سرنوشت پیش می رود. به برخورد بین او و پویراز. البته هزران و پویراز پر از اختلاف هستند، اما کی می‌داند، شاید عشق در نهایت توانسته همه چیز را حل کند.

شجاع و زیبا (Cesur Ve Guzel)

این سریال عاشقانه ترکی مجموعه ای از احساسات مختلف را در شما زنده می کند. داستان سریال بسیار ساده و واضح است و با این وجود مخاطب از دیدن و پیگیری آن احساس رضایت می کند. داستان اصلی درباره مردی به نام جسور و آرزوی پایان ناپذیر او برای انتقام مرگ پدرش است. البته جسور عاشق دختر قاتل احتمالی پدرش می شود و این همه چیز را پیچیده می کند.

جسور تنها با هدف انتقام به روستای پدرش برگشته و برای این کار برنامه ریزی کرده است اما به یک چیز فکر نکرده و آن دیدن سوهان و عاشق شدن اوست. اکنون با مردی روبرو هستیم که از یک سو صورتش در شعله های انتقام خون پدرش سوخته و از سوی دیگر عشق سوزانش به دختر قاتل پدرش او را آزار می دهد. داستان این سریال پر از فراز و نشیب است و به شما قول می دهم حتی یک ثانیه هم نمی توانید چشم از صفحه نمایش خود بردارید.

عشق سیاه و سفید یا شاهزاده شهوت (سیاه بیاض اسک)

داستان یکی یکی از برجسته ترین سریال های عاشقانه ترکیه درباره دکتر جوانی به نام جوانی است که زندگی خود را وقف حرفه خود و البته کمک و خدمت به دیگران کرده است. قهرمان مستقل و خوش قلب داستان، اما یک روز توسط یک قاتل دزدیده می شود و ناگهان همه چیز به بدترین شکل ممکن برایش پیش می رود. شخصیت اصلی توسط قاتل یا همان فرهاد مجبور به ازدواج با او می شود و در نهایت خود را در خانه و در میان خانواده مسموم فرهاد می بیند.

با همه این مشکلات، اصلی با تمام وجود روی کارش تمرکز می کند و با اینکه غیرممکن به نظر می رسد، خونسردی خود را از دست نمی دهد. اما در میان همه این مشکلات، چیزی که برای شخصیت اصلی سخت ترین است، شوهر اجباری فرهاد و رفتارهای خاص اوست. مول که به تدریج زمان بیشتری را به تماشای فرهاد می گذراند، دلیل رفتار او را کشف می کند و متوجه می شود که فرهاد یک هیولا نیست، بلکه فقط یک انسان زخمی است.

آقای اشتباه (بای یانلیس)

داستان این سریال بامزه ترکی درباره دو شخصیت اصلی است. اولی صاحب رستوران شلخته ای به نام ازگور است که به عشق واقعی و داستان هایی از این دست اعتقادی ندارد و دومی دختری به نام ازگی است که از هدر دادن وقت خود با افراد اشتباه خسته شده و با وجود انتظار برای فرد مناسب زندگی خود را می گذراند. .

ازگور و ازگی که اتفاقا همسایه هم هستند کم کم به هم نزدیک می شوند و ازگور سعی می کند با پیشنهادات و البته ترفندهای آموزشی به ازگی کمک کند مرد مناسب را پیدا کند. اگر مقاله را خوب خوانده باشید، می توانید بقیه داستان را حدس بزنید.

تو مرا شکست دادی (سن کال کاپیمی)

تظاهر به داشتن رابطه عاشقانه با یک فرد و در نهایت عشق واقعی یکی یکی از تست‌شده‌ترین خط‌های داستانی سریال‌های عاشقانه است و این سریال نیز از همین فرمول پیروی می‌کند. ادا دختری جوان و آینده‌دار است و تمام تمرکزش را دارد که درس‌هایش را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند، اما یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی تمام برنامه‌های او را نابود می‌کند.

بورسیه رایگان ادا توسط پسر جوان و ثروتمندی به نام سرکان لغو می شود. سرکان که وارث ثروت یک خانواده پرجمعیت است با هدف انتقام از عشق قبلی خود به ادا نزدیک می شود و آن دو در نهایت به نامزدی دروغین رضایت می دهند. سرکان اما هر چه به ادا نزدیکتر می شود عشق قبلی اش را فراموش می کند و برای اولین بار در زندگی طعم واقعی عشق را می چشد.

چکاوک یا پرنده عشق (کالیکوسو)

داستان جذاب این سریال پرطرفدار ترکی که برگرفته از کتابی به همین نام است، حول محور دختری یتیم به نام فریده و ثبت نام او در یک مدرسه شبانه روزی می گذرد. علیرغم اینکه فریده یتیم است (با عمه اش زندگی می کند) مهمترین نقش در این سریال بر عهده خانواده است.

فریده که برای تعطیلات به خانه برگشته، عاشق پسر عموی بزرگ و جذابش کامران می شود و این تازه شروع ماجراست. پس از این، مخاطب وارد سفری عاشقانه پر از فراز و نشیب می شود و تقریباً تمام جنبه های ممکن عشق و رابطه با فریده و کامران را تجربه می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا