اخبار روز

زمین در استقبال یک لکه غول پیکر خورشیدی!/عکس

مریخ نورد استقامتی ناسا تصاویری از یک لکه خورشیدی غول پیکر گرفته است که انتظار می رود در روزهای آینده به زمین نزدیک شود.

به گزارش پی ام آپ؛ مریخ نورد استقامتی ناسا نگاهی اجمالی به یک لکه خورشیدی غول آسا گرفته است که نشان دهنده منطقه ای با فعالیت خورشیدی بالا در سمت دور خورشید است که در روزهای آینده به سمت زمین خواهد چرخید.

زمین در استقبال یک لکه غول پیکر خورشیدی!/عکس

با این حال، از آنجایی که مریخ بر فراز سمت دیگر خورشید می چرخد، مریخ نورد توانست لکه های خورشیدی بعدی را بیش از یک هفته جلوتر از ما ببیند. در نتیجه یک لکه خورشیدی بزرگ در راه است

لکه خورشیدی توسط دوربین Mastcam-Z مریخ نورد استقامتی ثبت شده است. طبق وب سایت ناسا، ماموریت اصلی Mastcam-Z گرفتن ویدئو با وضوح بالا، رنگ پانوراما و تصاویر سه بعدی از سطح مریخ و ویژگی های جوی است.

مریخ نورد که ماموریت آن تجزیه و تحلیل سطح سیاره سرخ و جستجوی نشانه‌های باستانی احتمالی حیات در مریخ است، لحظه‌ای از وظایف معمول خود را صرف نگاه کردن به بالا کرده.

این مریخ نورد هر روز از خورشید عکس می گیرد تا میزان گرد و غبار موجود در جو مریخ را اندازه گیری کند. اما این تصویر ساختاری را بر روی سطح ستاره میزبان ما نشان داد که توجه دانشمندان را به خود جلب کرد.

لکه های خورشیدی نواحی خنک و تاریک روی سطح خورشید هستند که میدان مغناطیسی در آنها بسیار قوی است. شعله های خورشیدی و پرتاب جرم تاجی معمولاً در این مناطق فعال رخ می دهد. این پرتاب‌ها پلاسما، مواد یونیزه‌کننده و ذرات باردار پرانرژی را با سرعت‌های بالا به فضا می‌برند.

زمانی که خورشید به حداکثر چرخه 25 خورشیدی خود می رسد، انتظار می رود این فعالیت افزایش یابد. هنگامی که پرتاب جرم تاج به زمین می رسد، می تواند اثرات مخربی بر ماهواره های ارتباطی، شبکه های برق و ناوبری داشته باشد. در حال حاضر، مریخ نورد استقامت، تمام تلاش خود را کرده است تا در برابر ما زمینی ها سر بلند شود.

مریخ نورد استقامت اکنون به سفر خود در کف دهانه ۴۵ کیلومتری Jezero ادامه خواهد داد، سنگ‌ها را برمی‌دارد و از سازه‌ها به همراه یار هلیکوپتری خود Ingenuity عکس می‌گیرد تا به ما در درک بهتر مریخ و گذشته باستانی آن کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا