اخبار روز

فوری: سیگنال مهم برای سهامداران در هفته آینده

به گزارش پی ام آپ، اصغرزاده در این خصوص گفت: با وجود انتشار سیگنال های مثبت برای بازارهای جهانی، در حال حاضر نمی توان رشد قابل توجهی را انتظار داشت و این اتفاقات تنها باعث شده فشار فروش از روی کالاها برداشته شود، زیرا صرف نظر از مسائل مرتبط اقتصاد ایالات متحده، آمار ضعیف تر از حد انتظار از اقتصاد چین همچنان در بازارهای جهانی فاقد دستاوردهای قوی است.

در خصوص مسائل پیرامون برجام و مسیر حرکت دلار در بازار آزاد، این کارشناس معتقد است: اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داده، همگی گام های مثبتی هستند، اما احتمال کمی وجود دارد که منجر به احیای مجدد شود. برجام زیرا اکنون شرایط تغییر کرده و بر خلاف ایران که از این نظر نرمش خاصی را نشان می دهد، کشورهای غربی تمایل چندانی نشان نداده اند، اما به هر حال با نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و داده هایی که منتشر می شود، بعید است که اجازه دهید قیمت دلار به زیر 50 هزار تومان برسد پس حتی منابع هم آزاد شده است آن هم فقط برای تامین کالاهای اساسی.

در رابطه با برآیند این موضوعات و با توجه به اینکه در فصل بهار امسال قیمت مواد اولیه و قیمت دلار کاهش یافته و سیاست های بورس کالا نیز رنگ کنترل به خود گرفته است، گفتند احتمالاً این فصل زمستان حاشیه سود خوبی خواهد داشت فصل زمستان بازار اکثر شرکت های بزرگ نخواهد بود، اما شرایط نشان نمی دهد که ارزش شرکت ها در حال حاضر بالاتر از ارزش واقعی آنها باشد.

این کارشناسان بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کردند: در مجموع شرایط بورس تهران مساعد است اما به دلیل برخی نااطمینانی های سیاسی و اقتصادی و مشکلات فوق، احتمال در پیش گرفتن مسیر متعادل نسبت به سایر سناریوها بیشتر است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا