اخبار روز

یکی از علائم مهم زوال عقل در افراد مسن را بشناسید

طبق مطالعات اخیر، افراد مسن با کم شنوایی شدیدتر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند، اما کسانی که از سمعک استفاده می کنند کمتر به زوال عقل مبتلا می شوند.

مطالعه اخیر توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ نشان داد که زوال عقل در افراد مسن با کم شنوایی شدید بیشتر است، اما در افرادی که از سمعک استفاده می کنند کمتر شایع است.

تسنیم در پیامی نوشت: نتایج این مطالعات (روی بیش از 2400 سالمند) حاکی از آن است که کم شنوایی ممکن است عاملی باشد که خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد و بر این اساس، درمان کم شنوایی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. کم شنوایی یک مشکل حیاتی برای سلامت عمومی است و خطر فزاینده مرتبط بودن کم شنوایی با خطر زوال عقل میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

در این مطالعه 2413 نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای 80 سال سن داشتند و در طی این مطالعات رابطه واضحی بین شدت کم شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد. شیوع زوال عقل در شرکت کنندگان با کم شنوایی متوسط ​​تا شدید 61 درصد بیشتر از شرکت کنندگان با شنوایی طبیعی بود. همچنین شیوع زوال عقل در بین 853 شرکت کننده کم شنوایی که از سمعک استفاده می کردند، 32 درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع شناخته نشده است، اما نتایج این تحقیق به مجموعه اطلاعاتی که از مطالعه مداوم ارتباط بین کم شنوایی و زوال عقل به دست می آید اضافه می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا