دانستنی ها

گیاه قاصدک ملک بمب است!

گیاه قاصدک به دلیل اثرات مثبتی که برای سلامتی دارد، هر روز بیشتر مورد تحقیق قرار می گیرد. این گیاه دارویی که تقریباً در همه جا یافت می شود به «طب عامیانه» نیز معروف است و فواید آن بی شمار است.

به گزارش عصر ترکیه، در میان سبزیجات، گل های زرد قاصدک منادی بهار هستند. وقتی این گل های ظریف را می بینیم آنها را در دست می گیریم و می میریم. با این حال، این گیاه باشکوه فواید زیادی دارد.

سرشار از کلسیم، استخوان ها را تقویت می کند

گیاه معجزه آسای قاصدک که فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد، حاوی پتاسیم و ویتامین های مختلف است. ویتامین های A و C موجود در آن نقش مهمی در سلامت انسان دارند. قاصدک که همچنین سرشار از کلسیم است، از سلامت استخوان ها حمایت می کند و مواد معدنی را برای بدن فراهم می کند.

دانشیار، دانشکده فنی مهندسی دانشگاه سیواس جمهوریت، گروه تولیدات گیاهی و حیوانی. دکتر. اسرا اوجار سوزمان گیاه قاصدک را گیاهی شناخته شده دانست و گفت: 51 گونه از گیاه قاصدک وجود دارد.

16 گونه از این 51 گونه بومی ترکیه هستند. قاصدک به طور گسترده ای به عنوان یک “درمان عامیانه” استفاده می شود. فواید آن بسیار زیاد است. “

گل، ساقه و ریشه نیز مفید است

سوزمن با بیان اینکه گیاه قاصدک بی ریشه است و در محیط پراکنده است، فواید این گیاه را به شرح زیر بیان کرد:

این گیاه را در همه جا می توانید پیدا کنید. حتی می توانیم دانه های آن را به شکل توپ و خوشه ببینیم.

از گل، ساقه و ریشه آن برای مصارف مختلفی استفاده می شود.

ریشه آن را می توان خشک کرد و به عنوان قهوه قاصدک تلخ مصرف کرد.

البته بررسی بیشتر این موارد و ایجاد بانک اطلاعاتی مشخص ضروری است. در این زمینه ما گیاهان را جمع آوری می کنیم.

ما آنها را ارزیابی می کنیم و به ارزش های آنها نگاه می کنیم. ما این تحقیق را در مرکز تحقیقات و کاربرد فناوری پیشرفته دانشگاه سیواس انجام می دهیم. ما اینجا آزمایشگاه گیاهان دارویی و معطر داریم. ما می توانیم انواع آنالیز را با تجهیزات مختلف در آزمایشگاه خود انجام دهیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا