اخبار روز

گل سرسبد موشک های کره شمالی!/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این گزارش BBC WORLD و طبق گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، آخرین تلاش برای پرتاب یک ماهواره فضایی ششمین تلاشی بود که شکست خورد زیرا موشک حامل آن نیروی رانش خود را از دست داد. کره شمالی در سال 2022 تعداد بی‌سابقه موشک‌های آزمایشی از جمله موشک‌هایی که قادر به رسیدن به خاک آمریکا بودند، پرتاب کرد.

به خواندن ادامه دهید:

رمز و راز مردی که داستان زندگی اش سرفصل خبرها شد/ کشف بزرگ اوپنهایمر قبل از ساخت بمب اتم!

مهمان روسی نیروی هوایی ایران / عکس

در ماه آوریل، کره شمالی “قوی ترین” موشک خود را تا به امروز آزمایش کرد، هواسونگ-18. این یک موشک سوخت جامد است که معمولا سریعتر از موشک های سوخت مایع پرتاب می شود. بر اساس گزارش های پروژه دفاع موشکی CSIS مستقر در ایالات متحده، این هواپیما در اولین پرواز خود حدود 1000 کیلومتر پرواز کرد، اما برد واقعی آن بیش از 15000 کیلومتر برآورد شده است. در دومین پرتاب آزمایشی در جولای 2023، Hwasong-18 با زمان پرواز 74 دقیقه به ارتفاع بیش از 4000 مایل رسید.

Hwasong-18 یک موشک بالستیک جامد سه مرحله ای است. این اولین موشک بالستیک جامد است که توسط کره شمالی ساخته شده است. “هواسونگ-18” با هدف “افزایش قابل توجه” توانایی کره شمالی برای مقابله با حمله هسته ای ساخته شد.

کیم جونگ اون می گوید این موشک «قوی ترین» در کره شمالی است!/عکس

لازم به ذکر است که اکثر موشک های بالستیک بزرگ کره شمالی از سوخت مایع استفاده می کنند و نیاز به سوخت گیری در محل پرتاب دارند که فرآیندی خطرناک و زمان بر است. استفاده از موشک های سوخت جامد آسان تر و ایمن تر است و نیاز به پشتیبانی لجستیکی کمتری دارد. این ویژگی ها تشخیص آنها را سخت تر می کند و همچنین آنها را نسبت به موشک های سوخت مایع بادوام تر می کند.

کیم جونگ اون می گوید این موشک «قوی ترین» در کره شمالی است!/عکس

موشک سوخت جامد موشکی است که با گازهای داغ تولید شده از احتراق یک ماده جامد نیرو می گیرد. ساختار موشک‌های سوخت جامد ساده و نگهداری آسان است، بنابراین طیف وسیعی از کاربردها را در بخش‌های نظامی و غیرنظامی پیدا می‌کنند.

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا