اخبار ورزشی

خبر خوشحال کننده برای طرفداران گلگهر: گلگهر سیرجان هم مجوز حرفه ای را از AFC دریافت کرد!/ خبری از استقلال نیست!

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، طی روزهای گذشته باشگاه های ایرانی که از آسیا شانس حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را دارند با انجام اقدامات لازم و پیگیری، سعی کردند مجوز حرفه ای بازی های فصل آینده لیگ قهرمانان را دریافت کنند. قوانین کنفدراسیون فوتبال قاره کهن. تاکنون پنج باشگاه سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، نساجی مازندران، تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان موفق به کسب این مدرک شده اند.

البته به احتمال زیاد در روزهای آینده یکی دو باشگاه دیگر به این پنج باشگاه ملحق خواهند شد. البته طبق گزارش ها شش باشگاه ایرانی برای فصل پیش رو مجوز حرفه ای دریافت کرده اند و ششمین باشگاه گل گهر سیرجان است. اما مس رفسنجان نیز می تواند با آخرین تلاش ها این گزینه مهم را برای باشگاهش بدست آورد. جالب اینجاست که بین 6 تا 7 تیم در لیگ برتر فوتبال ایران مجوز حرفه ای دریافت کرده اند اما استقلال در بین آنها نیست.

باشگاه های ایرانی در شرایطی این گواهی مهم و معتبر را دریافت کرده اند که انتظار دارند سایر باشگاه ها ضعیف شوند و مراحل پایانی خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تکمیل نکنند. علاوه بر این با توجه به عدم کسب جواز حرفه ای استقلال و قهرمانی پرسپولیس در فصل بیست و دوم لیگ برتر، احتمال صعود دو تیم سپاهان، تراکتور، گل گهر، فولاد و مس رفسنجان به آسیا وجود دارد.

پرسپولیس که به هر حال مجوز حرفه ای خود را گرفته بود به عنوان قهرمان فصل 22 لیگ برتر مستقیماً راهی آسیا می شود و نساجی به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی راهی پلی آف می شود و لیگ برتر در فصل گذشته باید مستقیم قهرمان می شد و … برندگان جام حذفی فصل جاری از طریق پلی آف باید جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2024-2023 را کسب می کردند که این شرایط متفاوت است.

از آنجایی که نام باشگاه آلومینیوم اراک در بین دارندگان مجوز حرفه ای AFC به چشم نمی خورد، نایب قهرمان جام حذفی سال گذشته ایرالکوی ها نمی توانند به پلی آف راه پیدا کنند. قهرمان جام حذفی امسال پرسپولیس است که برای حضور در آسیا فرقی نمی کند و استقلال هم شانسی ندارد. به این ترتیب باید دید برنامه ریزی و قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چگونه خواهد بود و دو تیمی که فدراسیون برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به AFC معرفی می کند چگونه خواهد بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا