اخبار روز سینما جهان

گلایه‌های مریم سعادت از وضعیت سینما؛ چقدر کمدی می‌سازید؟

به گزارش خبرگزاری مگتو «پرویز خان» که به تازگی در قالب اکران آنلاین منتشر شده است، گوشه هایی از زندگی پرویز دهداری یکی از متفاوت ترین مربیان تیم ملی فوتبال ایران می گوید. «پرویز خان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی عطا پناهی محصول سازمان هنری رسانه اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان است.
مریم سعادت یکی وی حضور سعید پورصمیمی را یکی از مهم ترین دلایل بازی در فیلم «پرویز خان» عنوان کرد و گفت: علی ثقفی را به عنوان کارگردان نمی شناختم، فارس نوشت: چون اولین کار او بود و هیچ شناختی از آن نداشتم. اما اول از همه مهم‌ترین دلیلی که باعث شد در این پروژه شرکت کنم، حضور سعید پورصمیمی در نقش مرحوم دهداری بود برای من کافی بود.”
وی افزود: من شخصاً پرویز دهداری را خیلی کم می شناختم؛ اما دیدم قرار است فیلمی با همین مضمون ساخته شود و نقش او را سعید پورصمیمی بازی کند، دیدم بحث تمام شد و گفتم. که هیچ مانعی بر سر راه من نیست که نخواهم پیشنهاد حضور در این پروژه را رد کنم و من هم به او اعتماد کردم و خیلی خوشحالم که در کنار او بازی کردم.
یکی توضیح دهد چرا به پورصمیمی سیمرغ ندادند
سعادت ضمن تمجید از درخش پورصمیمی گفت: سوالی که برای من پیش آمد و بی پاسخ ماند این بود که چرا سعید پورصمیمی سیمرغ نگرفت؟ دوست دارم یکی بیاید و برایم توضیح دهد.»

این بازیگر درباره چالش های ایفای نقش همسر پرویز دهداری گفت: نقشی که قرار بود در مقابل سعید پورصمیمی بازی کنم نقش پیچیده ای است. نبود. نقش کوتاهی بود که سعی کردم جلوی سعید پورصمیمی آن را خوب اجرا کنم. من فقط یک عکس از همسر پرویز دهداری دیده بودم و از خلق و خو و رابطه اش با همسرش به من گفتند. با اینکه خودم خیلی دوست داشتم با او ارتباط نزدیک داشته باشم، اما این اتفاق نیفتاد. تمام تلاشم این بود که نقش فردی را بازی کنم که کارگردان از من خواسته است.»
وی ادامه داد: این کار را خواهم کرد. نبود می خواهم نقش یک شخصیت معروف را بازی کنم و تمام ویژگی ها و خصوصیات او مانند زبان، کردار و خلق و خو را به خودم نزدیک کنم. به من گفته شد که همسر مرحوم دهداری چگونه است و چگونه آن را بازی کنم و من تمام تلاشم را کردم تا این شخصیت را آنطور که توصیف و ترسیم شده جلوی دوربین به تصویر بکشم که امیدوارم موفق شده باشم.»
سعادت با اشاره به پشت صحنه پرویزخان تصریح کرد: خوشبختانه گروه بی نظیر و کاملی در کنار هم قرار گرفتند که گروه کارگردانی، پشت صحنه، دستیاران، بازیگران و… خیلی خوب بودند.
وی درباره واکنش ها به کیفیت فیلم نیز گفت: بیشترین بازخوردی که گرفتم این بود که گفتند فیلم خوبی است و از آن تعریف کردند.
چرا برخی از کمیک هایی که تولید می شوند اینقدر مضحک هستند؟
مریم سعادت همچنین از افت کیفیت محصولات کمدی انتقاد کرد و اظهار داشت: من با کارگردانان سینما و کارگردانان توانمندی که فیلم می سازند صحبت دارم، نمی دانم چرا اینقدر فیلم خنده دار می سازید، نمی گویم کمدی است. بیشتر عمرم در سریال های کمدی گذرانده شده است من نمی‌دانم چرا دیگر فیلم‌های مصور این‌قدر مضحک هستند که ما از چه زمانی به اینجا رسیدیم و اصلاً نمی‌فهمم.
وی ادامه داد: جامعه به فیلم های کمدی نیاز دارد، خوشحال کردن مردم در این شرایط گرانی و وضعیتی که شاهد آن هستیم خوب است، اما چرا کارهای طنز باید اینقدر ضعیف باشد، سریال های خانگی خیلی تاریک شده، تلویزیون هم ضعیف عمل می کند. فیلم‌ها هم خوب پیش نمی‌روند، کاش از کارگردان‌هایی که می‌توانند فیلم‌های خوب بسازند، قدردانی کنیم و بگذاریم در سطح تماشاگران این روزها فیلم بسازند.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا