اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

گروه سختی داریم؛ مربی خارجی می‌خواهیم

 وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مصاحبه‌ای داغ با خبرنگار ورزش سه، واکنش جالبی را نسبت به حریفان گروهی تیم ملی در جام جهانی و عدم حضورش در مراسم قرعه کشی داشته است.

به گزارش ورزش سه، ساعاتی پیش تیم ملی فوتسال ایران از حریفان خود در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال 2024 شناخت پیدا کرد و تیم‌های ملی فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا، نخستین رقیبان شمسایی و ملی‌پوشان در ماجراجویی بزرگ به شمار می‌روند. غیبت سرمربی تیم ملی در مراسم قرعه‌کشی بسیار عجیب بود که واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های مختلف در بر داشت.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مصاحبه‌ای، واکنش جالبی را نسبت به حریفان گروهی جام جهانی و عدم حضور در مراسم قرعه کشی داشته است که در ادامه خواهیم خواند.

*حریفان گروهی ما، نوظهور و پیشرفت بسزایی داشته اند؛

فکر می‌کنم گروه قشنگ و جالبی باشد. دو تا از تیم های هم گروه ایران، نوظهور و در سالیان اخیر پیشرفت شگرفی داشته اند. تیم ملی ونزوئلا، سوم کوپا آمریکا محسوب می‌شود و کلمبیا را شکست داده است که در کنار برزیل و آرژانتین از بهترین‌ تیم‌های قاره آمریکای جنوبی هستند. تیم ملی فرانسه به‌رغم اولین حضورش در جام جهانی از بازیکنان با کیفیت و بسیار خوبی برخوردار است که در لیگ‌های مطرح دنیا از جمله اسپانیا و پرتغال بازی می‌کنند، همانطور که رنکینگ فیفا تیم ملی فرانسه را جزو ده تیم برتر دنیا جای داده و بی شک قدرتمند‌ ظاهر می‌شوند. تیم گواتمالا در جام جهانی با سابقه است و با تجربه زیادی در این رویداد بزرگ حاضر خواهند شد، البته آن‌ها از لحاظ کیفیت فنی قطعا از دو تیم دیگر گروه ضعیف‌تر خواهند بود.

*مهم، مسیر تیم ملی است؛

مهم این است که تیم ملی در چه مسیری قرار می‌گیرد. به عنوان تیم اول، دوم و یا حتی سوم که بنده همه جوانب را در نظر گرفته ام و باید دید در چه مسیری خواهیم افتاد.

* شناخت کافی نسبت به رقیبان گروهی داریم؛

شناخت کافی نسبت به حریفان داریم. دیدار فرانسه و برزیل را مستقیما دنبال کردم که با برتری سه بر دو فرانسه همراه بود. بازی‌های تیم ملی ونزوئلا در انتخابی جام جهانی برابر برزیل و پاراگوئه و چند تیم دیگر با تماشا کردم. اما گواتمالا کمی ناشناخته است که باید عادی باشد. اما قطعا اطلاعات کافی و فیلم‌های بازی‌هایش را جمع آوری می‌کنیم که آنالیز ویژه ای نسبت به آن‌ها داشته باشیم

* دلایل شخصی باعث شد به ازبکستان سفر نکنم؛

دلایل شخصی باعث شد که به ازبکستان سفر نکنم. کارهایی داشتم که ممکن نبود در مراسم قرعه کشی حضور پیدا کنم. این موضوع را خودم می‌دانم و فدراسیون و لازم نیست بیش از این توضیح دهم.

* باید یک مربی خارجی به کادرفنی تیم ملی اضافه شود

برنامه‌های خودم را به فدراسیون فوتبال ارائه دادم. می‌خواهم یک مربی خارجی به کادرم اضافه شود و زمینه‌ای که قرار است از او استفاده کنیم را به آقای اصولی گفته‌ام. سپس موضوع قراردادم خواهد بود و بعد بازی های دوستانه سطح بالا می‌خواهیم که باید حداقل چهار بازی باشد. مهمتر از همه تا پیش از جام جهانی باید شش هفته از لیگ برتر سپری شود، زیرا نمی‌توان با گذشت سه یا چهار بازی، مهره‌های مدنظر را انتخاب کرد.

*گروه آسانی وجود نخواهد داشت؛

جام جهانی، میعادگاه بهترین هاست. با توجه به گروه هایی که تشکیل شده روی کاغذ فکر می‌کنم گروه پرتغال و قزاقستان راحت‌ترین گروه رقابت ها باشد. اگرچه گروه ازبکستان مناسب است و قدرت تیم‌ها نزدیک به یکدیگر خواهد بود. اما در اصل اعتقاد دارم در جام جهانی گروه آسانی وجود نخواهد داشت و تمامی تیم‌ها سرسخت و گروه‌ها دشوارند.

* برخی آقایان عوام‌فریبی نکنند؛

باید به برخی‌ها بگویم لطفاً عوام‌فریبی نکنید و با اطلاعات و حقایق، اظهار نظر کنید. بعضی از مصاحبه‌ها از روی عناد شخصی و برحسب بی اطلاعی انجام می‌شود و این درست نیست. باید هر کسی با اطلاعات و با هدف صحبت کند. برای حضور موفق در جام جهانی وفاق ملی در خانواده فوتسال و کل کشور به وفاق نیاز داریم و همه باید همدل و متحد باشیم. چه بنده مربی تیم ملی باشم چه هرکسی دیگر. مهم اتحاد در خانواده فوتسال است. شما اگر مسابقات والیبال را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که دیگر اسم‌ها بازی نمی‌کنند. تیمی که عاشقانه دوستش داشتیم و خواهیم داشت، اما متاسفانه المپیک را داریم از دست می‌دهیم. باید بیشتر تلاش شود و خیلی مواقع اسم‌ها در زمین مسابقه به کار نمی‌آید.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا