اخبار روز سینما

فعال شدن دوباره گردشگری با نمایش آثار قدیمی

مقامات مربوط به آثار باستانی مصر، از کارگاه‌های مومیایی انسان و حیوانات و مقبره‌های باستانی که اخیراً در گورستان فراعنه در خارج از قاهره کشف شده است، رونمایی کردند. مصر امیدوار است تا با کشف این آثار باستانی و نمایش آن‌ها، بتواند صنعت گردشگری خود را دوباره زنده کند.

آثار باستانی اشاره‌شده در گورستان وسیع سقاره که بخشی از پایتخت باستانی مصر، ممفیس است، کشف شده‌اند. به گفته «مصطفی وزیری»، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی این کشور، کارگاه‌های کشف‌شده برای مومیایی‌کردن انسان‌ها و حیوانات استفاده می‌شده است. قدمت آن‌ها به دودمان سی‌ام مصر (380 تا 343 پیش از میلاد) و دوره بطلمیوسی (305 تا 30 قبل از میلاد) برمی‌گردد.

در داخل این کارگاه ها، باستان شناسان ظروف سفالی و سایر اقلامی را که ظاهراً برای مومیایی کردن استفاده می شده و همچنین برخی ظروف آیینی کشف کرده اند.

صبری فراغ، رئیس سایت باستان شناسی سقاره نیز توضیح می دهد که مقبره های 4400 و 3400 ساله کشف شده در نزدیکی این منطقه متعلق به یکی از مقامات عالی رتبه پادشاهی قدیم مصر باستان (سلسله پنجم پادشاهی قدیم) و یک کشیش پادشاهی جدید (سلسله هجدهم) مربوط می شود.

در این مقبره‌ها، کتیبه‌هایی در زمینه کشت، شکار و سایر فعالیت‌های روزانه وجود داشته است و همچنین روی دیواره‌های آن‌ها، تصویر «شخص متوفی در موقعیت‌های مختلفی» حکاکی شده بوده است.

در سال‌های اخیر، دولت مصر برای کشف آثار باستانی جدید و همچنین نمایش آن‌ها از طریق رسانه‌ها و دیپلمات‌های بین‌المللی جدی‌تر شده است. مقامات این کشور امیدوارند که چنین اکتشافاتی به جذب گردشگران بیشتر کمک کند تا در نهایت بتوانند صنعتی را که پس از انقلاب 2011 مصر با مشکلات زیادی مواجه شده بود، احیا کنند. بر اساس اطلاعات موجود، درآمد حاصل از صنعت گردشگری در نیمه دوم سال 2022 به 7.3 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.7 درصد افزایش داشته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا