اخبار روز سینما

گالری گلستان پس از ۳۵ سال «برای همیشه» تعطیل شد

پی ام آپ: مدیر گالری گلستان ضمن اشاره به تعطیلی دائمی این گالری، از ادامه برگزاری نمایشگاه های مجازی با توجه به استقبال مخاطبان خبر داد.

گالری گلستان از اسفند ۱۳۹۷ و همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا به امید آینده ای بهتر و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا درهای خود را تعطیل کرد. گلستان پس از مدتی بار دیگر با راهکار برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی پذیرای هنردوستان و خریداران هنر بود. این وضعیت حدود یک سال و نیم ادامه داشت تا اینکه سرانجام در آبان ماه 1400 با آثار محمد احسایی درهای نگارخانه گلستان به روی عموم باز شد. گلستان البته درباره برگزاری نمایشگاه های آنلاین گفت: خوبی نمایشگاه های اینترنتی این است که زیاد می بینید به این ترتیب حدود 40 تابلو را فقط در خارج از کشور یا در شهرستان ها فروختیم.

وی همچنین درباره انگیزه خود از بازگشایی نمایشگاه های حضوری گفت: انگیزه من از بازگشایی این بود که دلم برای حضور چهره به چهره با مردم و تبادل نظر درباره آثار و دیدن هنرمندان تنگ شده بود.

گالری گلستان اما چندی پیش اعلام کرد که درهای خود را برای همیشه به روی عموم بسته است و از این پس فقط به صورت مجازی فعالیت خواهد کرد. لیلی گلستان در این باره اعلام کرد: نگارخانه گلستان از ابتدای سال 1402 پس از سی و پنج سال تعطیل شد.

وی ادامه داد: ما به صورت آنلاین کار می کنیم و این تجربه موفق بوده است. از آنجایی که استقبال بسیار خوب بود، تصمیم گرفتیم از این به بعد هر هفته دو برنامه جانبی برگزار کنیم.

گلستان گفت: این تعطیلی موقت نیست و گالری گلستان برای همیشه تعطیل است.

بر این اساس در حال حاضر دو نمایشگاه مجازی در این گالری در حال برگزاری است. این روزها نمایشگاه آنلاین تذهیب، گل و مرغ رباب منوچهری و نمایشگاه آنلاین نقاشی و مجسمه مریم مقصودی در سایت گالری گلستان قابل بازدید است. این دو نمایشگاه از 9 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 3 خرداد ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه آنلاین نقاشی ناهید مومنخانی و نمایشگاه نقاشی آنلاین مریم منصوبی از 14 خردادماه در این گالری به صورت آنلاین و تا 19 خرداد دایر است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا