اخبار روز

کلید امنیت اسرائیل و خاورمیانه در برخورد با ایران نهفته است

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مقاله ای در مجله فارین افرز چالش های امنیتی پیش روی ایالات متحده در جهان را مورد بحث قرار داد و کلید امنیت اسرائیل و منطقه خاورمیانه را در نظر گرفت. برای مقابله با ایران

به گزارش اخط، رئیس سیا در این مقاله مدعی شد: ایران با این بحران. [جنگ غزه] جسورتر شده است و به نظر می رسد که آماده است تا آخرین نیابت بجنگد و همزمان برنامه هسته ای خود را گسترش دهد و از تهاجم روسیه حمایت کند.

برنز که بیشتر چهار دهه گذشته را در خاورمیانه بوده یا در آن گذرانده است، هشدار داد که به ندرت وضعیتی «پیچیده‌تر یا انفجاری‌تر» از امروز دیده است.

وی با اشاره به چالش‌ها و دشواری‌های جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس، خاطرنشان کرد: پس از این بحران، حوثی‌های مورد حمایت ایران شروع به حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ کردند و خطر تشدید تنش‌ها در جاهای دیگر وجود دارد. “.

رئیس سیا در مقاله خود تاکید کرد که اگرچه ایالات متحده به تنهایی مسئول حل هیچ یک از مشکلات خاورمیانه نیست، اما هیچ یک از آنها بدون رهبری فعال ایالات متحده نه تنها قابل حل نیست بلکه مدیریت آن نیز امکان پذیر نیست. “

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بیشتر مقاله خود را به موضوع چین و حمله روسیه به اوکراین اختصاص داد.

رئیس سیا گفت: چین تنها رقیب ایالات متحده است که هم خواهان تغییر نظم بین المللی است و هم توانایی اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری برای این کار را دارد.

برنز تحولات اقتصادی پنج دهه اخیر در چین را “فوق العاده” خواند و از آنها استقبال کرد و روشن کرد که مشکل ظهور چین نیست، بلکه اقدامات تهدیدآمیز است که به طور فزاینده ای با آن همراه است.

وی با اشاره به قدرت بی سابقه شی جین پینگ امروز در چین نوشت: شی جین پینگ به جای استفاده از این قدرت برای تقویت و احیای سیستم بین المللی که چین را قادر به دگرگونی کرده است، تلاش می کند این سیستم را بازنویسی کند.

«سرکوب فزاینده رهبر چین در داخل کشور»، «اقدامات تهاجمی و تهاجمی او نسبت به سایر کشورها»، «شرکت بی حد و حصر او با پوتین» و «تهدید برای صلح و ثبات تنگه تایوان» از جمله موضوعاتی هستند که ویلیام در مورد آن برنز نوشت. نمی توان نادیده گرفت

او همچنین درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نوشت و گفت که جنگ او از بسیاری جهات شکست روسیه بود و ایده فتح کی‌یف و تحت سلطه درآوردن اوکراین یک هدف «احمقانه و توهم‌آمیز» بود.

رئیس سیا با بیان اینکه حداقل 315000 سرباز روسی در آن جنگ کشته و زخمی شدند و دو سوم تعداد تانک های روسی قبل از جنگ در آن جنگ منهدم شد، نوشت: طرح پوتین برای نوسازی ارتش دهه ها مورد استناد قرار گرفته است. ، نابود شد.

با این حال، ویلیام برنز هشدار داده است که ولادیمیر پوتین در حال بازسازی تولیدات دفاعی روسیه با کمک ایران و چین است و چالش مهم در این زمینه این است که او بیشتر از منابع کشورش را صرف جنگ فعلی خواهد کرد و حتی در جبهه‌های عمیق‌تر سرعت خود را کاهش خواهد داد. یا دوباره به درگیری هسته ای روی بیاوریم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا