اخبار روز

کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها


به گزارش مانیبان، مثلاً هنگام پرکردن گاز یکی او اصرار می کند که کارکنان پمپ بنزین خود شما را بنزین پر کنند یا از شما می خواهد که کارت بانکی خود را به او بدهید تا بتواند پول بنزین را بشمارد و در بیشتر موارد می خواهد محصولات مربوط به اکتان و بنزین را به شما بفروشد. البته این ترفندها به بیرون درز کرده است و اکثر مردم از آنها اطلاع دارند. اما در آخرین اقدام این افراد با حرکت دادن تراشه های کارت های سوخت، بنزین را از کارت ها تخلیه می کنند.

مشکل اینجاست که مثلاً حوصله پیاده شدن از ماشین و پر کردن بنزین ندارید و در نتیجه هنگام بنزین زدن از ماشین پیاده نمی شوید و مامور جایگاه از این فرصت استفاده می کند. این. فرصت و کارت سوخت را از شما می گیرد و پس از سوخت گیری به شما می دهد.

تا این قسمت از داستان همه چیز عادی به نظر می رسد، اما وقتی برای سوخت گیری بیشتر می روید با یک کارت سوخته مواجه می شوید و تا زمانی که بخواهید کارت سوخت المثنی بگیرید و این کارت به دست شما بیاید، سوخت گیری برای کسانی که دارند امکان پذیر است. تراشه قبلی وجود دارد و آنها هر ماه کارت شما را خالی می کنند بدون اینکه شما بدانید.

به همین دلیل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بارها تاکید کرده است که هنگام سوخت گیری به نکات ایمنی توجه کرده و ضمن رعایت نکات ایمنی از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.

همچنین هرگونه تخلفی را که در پمپ بنزین ها مشاهده کردید با شماره 09627 اطلاع دهید تا در اسرع وقت موضوع بررسی و اطلاع رسانی شود تا دیگران به دام این کلاهبرداران نیفتند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا