اخبار روز سینما

دانشمندان قدیمی ترین گورستان جهان را در آفریقای جنوبی کشف کردند!/عکس

دانشمندان ادعا کرده اند: قدیمی ترین گورستان جهان را در آفریقای جنوبی کشف کرده اند.

دیرینه شناسان در آفریقای جنوبی قدیمی ترین محل دفن شناخته شده جهان را پیدا کردند که حاوی بقایای یک خویشاوند دور با مغز کوچک انسانی است که قبلاً تصور می شد قادر به رفتار پیچیده نیست.

یک تیم تحقیقاتی آفریقای جنوبی به رهبری دیرینه شناس لی برگر اعلام کرد که چندین نمونه از هومو نالدی، صخره نورد عصر حجر، در عمق 100 فوتی (30 متری) زیر زمین در یک سیستم غار در سایت میراث کشف شده است. او در نزدیکی ژوهانسبورگ که به مهد بشریت معروف است به خاک سپرده شد. حفره هایی که به گفته محققان عمدا حفر شده و سپس برای پوشاندن اجساد پر شده است، حداقل پنج نفر را در خود جای داده است.

دانشمندان قدیمی ترین گورستان جهان را در آفریقای جنوبی کشف کردند!/عکس

دانشمندان در مجموعه مقالاتی نوشتند که هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته اند و به زودی در eLife منتشر خواهند شد. به انسان های خردمند حکیم می گویند.

این یافته‌ها درک کنونی تکامل انسان را به چالش می‌کشد، زیرا محققان معمولاً معتقدند که توسعه مغزهای بزرگ‌تر، فعالیت‌های پیچیده و «معنی‌دار» مانند دفن مردگان را ممکن می‌سازد. قدیمی‌ترین دفینه‌های کشف‌شده، که در خاورمیانه و آفریقا یافت شده‌اند، حاوی بقایای حکیمان بوده و قدمت آن‌ها حدود 100000 سال است. آنهایی که در آفریقای جنوبی توسط برگر و همکارانش کشف شدند حداقل به 200000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردند.

یافته‌های این مکان متعلق به هومو نالدی است، تلاقی اولیه بین میمون‌ها و انسان‌های امروزی که مغزهایی به اندازه پرتقال داشتند و حدود 1.5 متر (پنج فوت) قد داشتند.

هومو نالدی برگرفته از غار «ستاره در حال ظهور» است، جایی که اولین استخوان ها در سال 2013 در آن پیدا شد.

منبع: شفقنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا