اخبار روز

جزئیات کشف بقایای اسکلت انسان در حفاری های اخیر تخت جمشید!

باستان‌شناس احمد علی اسدی، عضو هیات باستان‌شناسی دانشگاه هنر شیراز و سرپرست ششمین فصل کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید، اظهار کرد که باستان‌شناسان در ششمین فصل از کاوش‌های مجموعه جهانی تخت جمشید بقایای یک اسکلت انسانی را بدست آوردند.

باستان شناسان در ششمین فصل کاوش مجموعه جهانی تخت جمشید بقایای اسکلت انسان را پیدا کردند.

احمدعلی اسدی با اعلام این خبر گفت: طی شش فصل کاوش های باستان شناسی در آبراهه های مجموعه دنیای تخت جمشید، 20 اسکلت انسان اعم از اسکلت زن، مرد و کودک کشف شد که 20 اسکلت آن در چند سال گذشته کشف شد. روزها و در فصل ششم کاوش.

عضو کمیته باستان شناسی دانشگاه هنر شیراز و سرپرست ششمین فصل کاوش در آبراهه های تخت جمشید افزود: تحقیقات نشان داده است که این اسکلت ها مربوط به تخریب تخت جمشید بوده و قدمت آن به 180 سال قبل از میلاد می رسد. زمان حاکمان محلی فارس به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد.

علی اسدی با اشاره به اینکه کشف این اسکلت ها برای تحقیقات باستان شناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: کشف این بقایای انسانی می تواند تاریخ تخت جمشید را پس از تخریب روشن کند.

وی گفت: جنسیت این اسکلت کشف شده هنوز مشخص نشده است و طی روزهای آینده پس از بررسی های کارشناسان اطلاعات جدید در اختیار خواهد بود.

سرپرست فصل ششم اکتشاف آبراهه های تخت جمشید در پایان با اشاره به اینکه برخی رسانه ها از کشف 20 اسکلت در جریان اکتشاف آبراهه های تخت جمشید خبر دادند، گفت: کشف این 20 اسکلت در طول 6 فصل از سال گذشته رخ داده است. کاوش و در فصل های سوم، چهارم و ششم. و در فصل آخر فقط یک اسکلت انسان پیدا شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا