اخبار روز

کسانی که کارت ملی دریافت نکرده اند سریعا اقدام کنند


به گزارش پی ام آپ به نقل از عرشه، کارت ملی هوشمند مهمترین مدرک احراز هویت است و با وجود اینکه سازمان ثبت احوال کشور برای برخی افراد کارت ملی هوشمند صادر کرده است، اما این کارت ها به دلایل مختلف به دست متقاضیان نمی رسد.

تمامی ایرانیان واجد شرایط (هر 15 سال به بالا) کارت ملی هوشمند دریافت می کنند و این افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پست، ادارات ثبت احوال و باجه های سراسر کشور مراجعه کنند.

در حال حاضر اکثر ایرانیان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند و اقداماتی انجام شده تا ایرانیان خارج از کشور این کارت را دریافت کنند، اما با وجود تمام تمهیدات لازم، گاهی اوقات کارت ملی درخواستی هموطنان توسط سازمان ثبت احوال صادر می شود، اما به دلایلی که در این گزارش ذکر شده است. رسیدگی شده است، واریز می شود و به دست متقاضیان نمی رسد و یا متقاضیان درخواست دریافت کارت خود را ندارند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از ثبت درخواست صدور کارت هوشمند ملی توسط متقاضی و طی مراحل اداری، کارت برای وی صادر می شود اما متقاضی این کارت صادر نمی شود. برای دریافت کارت اقدام کنید و برخی از این کارت‌ها واریز می‌شوند و در سپرده‌گذاری مدت‌دار بسیاری از کارت‌های هوشمند ملی به دلیل مراجعه نکردن متقاضی به پنجره‌های دولت است.

هاشم کارگر در خصوص دلایل عدم ارائه کارت به متقاضی افزود: یکی از دلایل این است که متقاضی پیامک دریافت کارت هوشمند ملی را دریافت نمی کند و به همین دلیل از صدور کارت شما مطلع نمی شود.

واریز بسیاری از کارت های ملی هوشمند به دلیل عدم مراجعه متقاضی به ویترین های دولت است.

وی درباره دلایل عدم دریافت پیامک از متقاضی نیز گفت: ممکن است شماره موبایل ثبت شده برای متقاضی اشتباه یا خاموش باشد، همچنین ممکن است شماره همراه ثبت شده معتبر نباشد یا شماره همراه ثبت شده متعلق به شخص دیگری باشد.

دلایل انباشت کارت های هوشمند داخلی.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور یکی دیگر از دلایل رسوب و انباشت کارت ملی هوشمند را برشمرد و گفت: تغییر محل سکونت متقاضی یکی از این دلایل است و مثلاً متقاضی از کشور خارج شده یا در حال نقل مکان بوده است. از یک استان به استان دیگر

کارگر اضافه کرد: از جمله دلایل دیگر واریز و انباشت کارت های ملی هوشمند صادر شده این است که متقاضی فوت کرده است و یا به دلیل اینکه متقاضی در نوبت دریافت کارت ملی هوشمند است، می تواند امور اداری و خدمات را با فیش در در اختیار داشتن آن کند است بنابراین در صدور کارت ملی هوشمند شما با تاخیر مواجه می شود.

متقاضی کارت ملی هوشمند که در نوبت است می تواند با قبض در اختیارش امور اداری و خدمات را دریافت کند. بنابراین در صدور کارت هوشمند ملی خود با تاخیر مواجه هستید.

چگونه می توان از تهیه و صدور کارت ملی هوشمند به متقاضی اطلاع داد؟

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر نحوه اعلام کارت های آماده تحویل به متقاضی خاطرنشان کرد: به محض تهیه و صدور کارت هوشمند ملی، ادارات دولتی یا پیشخوان پیامک ارسال می کنند. دفاتر به شماره تلفن همراه متقاضی ثبت نام در سامانه خدمات شهروندی.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل در دسترسی و اطلاع متقاضی از صدور کارت ملی هوشمند، از سرویس چاپار برای ارسال سریع و ایمن پیامک به شماره موبایل های مرتبط با شماره ملی متقاضی استفاده می شود.

کارگر گفت: پیگیری وضعیت درخواست صدور کارت ملی هوشمند توسط متقاضی از طریق کد دستوری 4*6090 و از طریق سامانه NCR.IR امکان پذیر است.

منبع: پلتفرم آنلاین


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا