عمومی

کرملین وعده داده است که سرزمین های تحت کنترل اوکراین را “آزادسازی” کند

به گزارش RT، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت، نیروهای روسیه در نهایت بخش‌هایی از مناطق سابق اوکراین را که در ماه اکتبر به روسیه ملحق شدند اما تحت کنترل نظامی کی‌یف هستند، آزاد خواهند کرد.

این مقام گفت که مسکو چندین استان سابق اوکراین را «در چارچوب حفاظت از مردم» ساکن در آنجا ادغام کرده است. او در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه.

رهبر روسیه گفت که گنجاندن مناطق جدید “نتیجه معنادار” اقدام نظامی علیه اوکراین است و افزود که تبدیل دریای آزوف به یک آب داخلی روسیه “یک چیز جدی” است. پوتین تاکید کرد که مردمی که در سرزمین های جدید زندگی می کنند مهمترین جنبه انتقال هستند.

پسکوف خاطرنشان کرد که مسکو «هیچ بیانیه‌ای» در مورد جذب احتمالی سرزمین‌های اضافی به روسیه نداده است، اما قصد دارد سرزمین‌هایی را که تحت حاکمیت خود ادعا می‌کند، به طور کامل «آزاد کند».

سرزمین‌های اشغالی وجود دارد که هنوز آزاد نشده‌اند.

در اواخر فوریه، مسکو جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک را که پس از کودتای مسلحانه سال 2014 در پایتخت اوکراین علیه کی‌یف شورش کردند، به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت. چند روز بعد، پس از اینکه کی یف از عقب نشینی نیروهایش از آن سرزمین ها امتناع کرد، نیروهای خود را به اوکراین فرستاد.

در ماه سپتامبر، این دو جمهوری، و همچنین مناطق زاپوروژیه و خرسون، که نیروهای روسی عمدتاً آنها را در طول عملیات نظامی ویژه تحت کنترل خود درآوردند، رفراندوم هایی را در مورد اینکه آیا ساکنان آنها می خواهند به روسیه بپیوندند یا خیر، ترتیب دادند. هر چهار حوزه به چنین اقدامی رای دادند.

کی‌یف آرای رای‌گیری را رد کرد و آن را «ساختگی» خواند و متعهد شد به جنگ علیه نیروهای روسی ادامه دهد. مسکو در اوایل اکتبر به درخواست های چهار منطقه برای الحاق به روسیه پاسخ داد.

اوکراین همچنان کنترل شهر زاپوروژیه، مرکز استان منطقه زاپوروژیه را در تمام مدت خصومت‌های جاری در اختیار داشت. خرسون بین اوایل ماه مارس تا نوامبر تحت کنترل روسیه بوده است، زمانی که وزارت دفاع دستور خروج نیروها را از کرانه راست رودخانه دنیپر، جایی که شهر در آن قرار دارد، داد.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا