اخبار روز

کاهش 2 درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی ها!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، محمد شیخ حسینی; مدیرعامل بانک تعاون از کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات تعاونی در راستای حمایت از بخش واقعی و مردمی اقتصاد خبر داد و گفت: ما در بانک ته‌شاو، مسئولیت و رسالت خود را خدمت‌رسانی به بخش تعاون، تولید و بنگاه‌های کوچک و متوسط تعریف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون با ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی موظف به تقویت و ارتقای بخش تعاون در اقتصاد ملی شده است. عملکرد بانک توسعه تعاون در 14 سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از دو سوم تسهیلات پرداختی به بخش تعاون و تعاونی‌ها است.

شیخ حسینی با ارائه مشکلات تعاونی ها گفت: مشکلات فرهنگی در تشکیل و توسعه رسمی تعاونی ها، بهره وری پایین و مدیریت سنتی در تعاونی ها و عدم توانایی در جذب سرمایه های اندک از سوی مردم سه مانع است.

مدیرعامل بانک تعاون تجربه گفت: بانک تعاونی تحصاف موظف است 70 درصد از سبد تسهیلات خود را به بخش تعاونی اختصاص دهد که صورت های مالی این بانک حاکی از رعایت این نسبت است.

وی افزود: سهم بخش تعاون و بانک توسعه تعاون از تسهیلات تبصره 18 تقریباً 10 میلیارد تومان است که شامل 3 میلیارد تومان سهم دولت و بیش از 6 میلیارد تومان از محل مشارکت بانک و 18 هزار تومان است. پیش بینی می شود در این زمینه شغل ایجاد شود.

وی گفت: تسهیلات پرداختی بانک در سال 1401 نسبت به سال قبل 47 درصد رشد داشته و مانده تسهیلات در پایان سال 1401 نیز رشد 37 درصدی را نسبت به پایان سال قبل تجربه کرده است.

شیخ حسینی افزود: تسهیلات پرداختی بانک در بخش کشاورزی 15 درصد، صنعت و معدن 37 درصد، ساختمان و مسکن 9 درصد، خدمات 32 درصد و بازرگانی 7 درصد بوده است.

وی ادامه داد: منابع بانک تعاون در پایان سال 1401 نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش یافت.

وی گفت: بانک توسعه تعاون در سه ماهه اول سال جاری نیز 9 درصد رشد نرخ تسهیلات اعطایی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و مانده هزینه ها در پایان ماه 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا