اخبار روز

کاهش قیمت دلار در راه است


به گزارش مانیبان، بازار ارز و طلای تهران در روز دوشنبه نوسانات محسوسی را تجربه نکرد. پس از چند هفته نوسان، دیروز قیمت انواع سکه طلا تغییری نکرد و شاخص های پولی نیز عمدتا با روندهای اصلاحی در محدوده 100 تا 300 تومان در نوسان بودند. به گفته تحلیلگران، به دلیل عدم وجود ریسک های جدید سیاسی، احتمال شروع آرام شدن بازارها وجود دارد. بررسی های انجام شده از هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که نرخ آزاد دلار با حمایت معامله گران برای کاهش بیشتر قیمت ها مواجه شده است.

دنیای اقتصاد نوشت: قیمت شاخص پولی در روز دوشنبه در راستای روند نزولی اخیر خود در بازار به کانال میانی 64 هزار تومان رسید، اما پس از لمس کف 64 هزار و 500 تومان، نرخ این ارز. تغییر کرد و افزایش یافت. البته این افزایش تا حدودی است نبود برای تغییر کانال قیمت به گفته برخی فعالان بازار، این تغییر روند حکایت از تمایل دلار به کریدور در سطح قیمتی 64 هزار تومان دارد. البته از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند افزایش قیمت مذکور، فرآیند اصلاح نرخ است و با پایان یافتن روند اصلاح، بازار مجدداً نزولی خواهد کرد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که بازار در حال بازگشت به آرامش است و به دلیل نبود تقاضای قابل توجه، بازارساز می تواند در صورت تمایل با حمایت سمت عرضه، نرخ ها را کاهش دهد.

دیروز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه طی ماه جاری روند دلار آزاد در معاملات بازار تهران افزایشی بود. هر ورق این اسکناس آمریکایی بامداد دیروز با حدود 400 تومان افزایش نسبت به نرخ 64 هزار و 900 تومانی روز گذشته، اولین فعالیت خود را در بازار آغاز کرد. در ادامه بازار دیروز، بخشی از رشد قیمت صبحگاهی جبران شد و نرخ ارز به تعادلی در حدود 64 هزار و 750 تومان (با 250 تومان افزایش نسبت به قیمت روز یکشنبه) رسید. اما بررسی ها نشان می دهد فردا روند معاملات این ارز نسبت به نرخ مبادله ای ابتدای روز تغییر محسوسی نداشته و دلار بعدازظهر دوشنبه بین 54 هزار و 800 تا 64 هزار و 900 تومان معامله می شد. روند صعودی یورو ضعیف تر از دلار بود. هر اسکناس یورو آزاد دیروز در بازار با 50 تومان افزایش اندک به مبلغ 69 هزار و 250 تومان معامله شد.

این در حالی است که نرخ ارز در معاملات رسمی در بازار ارز تهران نیز طی دو روز گذشته با نوساناتی همراه بوده است. در حالی که برای مدتی نسبتا طولانی قیمت دلار در معاملات مرکز طلا و ارز ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان اعلام شد، در بازار در روزهای اخیر قیمت شاخص مذکور با نوسان کانال ۴۳ به پله های خروج نزدیک می شد. حدود 150 تومان و به رقم 53725 تومان رسید.

توقف قیمت خانواده سکه

دیروز قیمت انواع سکه طلا در بازار بدون تغییر باقی ماند. در حالی که بعدازظهر دیروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار 10 هزار تومان کاهش یافت، ربع بعدازظهر دیروز نیم و سکه تمام طلای طرح جدید بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه معامله شد. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید 43 میلیون و 300 هزار تومان، نیم سکه 25 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه 15 میلیون و 500 هزار تومان ثبت شد. گفتنی است، شاخص حبابی سکه طلای تازه طراحی که تفاوت ارزش ذاتی آن با قیمت معاملاتی آن در بازار را نشان می دهد نیز روز گذشته حدود 7 میلیون و 300 هزار تومان محاسبه شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا