اخبار روز

کاهش ساعات کار تصویب شد

کاهش ساعات کار تصویب شد


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و پس از بررسی جزئیات لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات، تبصره های 1 و 2 این ماده را به تصویب رساندند.

ماده واحده – ماده (87) قانون مدیریت خدمات عمومی مصوب 8/7/1386 (با اصلاحات و الحاقات بعدی) و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده 87 – روز كار كاركنان دستگاههاي اجرايي 40 ساعت در هفته است و تنظيم و تنظيم ساعات كار دستگاهها به پيشنهاد سازمان اداري و استخدامي كشور و تصويب شورای وزیران مسئولیت کشوری که به تصویب هیات وزیران می رسد به عهده طرف مربوطه می باشد. تعداد ساعات تدریس معلمان و اساتید از ساعات مورد نیاز در طرح های طبقه بندی مشاغل مربوطه تعیین خواهد شد.

تبصره 1- كاركنان مي توانند با تصويب دستگاه اجرايي ساعات كار خود را تا يك چهارم روز كاري روزانه (حداكثر (10) ساعت در هفته) كاهش دهند.

تبصره 4 – در کلیه قوانین و مقرراتی که مبنای 44 ساعت کار در هفته و 176 ساعت کار در چهار هفته متوالی است مانند قانون کار مصوب 29/08/1369 شورای رفاه با اصلاحات و الحاقات بعدی. از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به ترتیب به 40 ساعت در هفته و 164 ساعت کار در چهار هفته متوالی تعدیل می شود و کاهش ساعات کار باعث کاهش حقوق و مزایای قانونی کارکنان و کارگران موضوع این تبصره نمی شود. . مقام ولی فقیه منوط به اذن معظم له است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا