دانستنی ها

با این رژیم غذایی سالم سقط جنین را کاهش دهید! /جزئیات

پژوهشگران متوجه شدند که زنانی که قبل از بارداری بیشتر به الگوی رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا پایبندی می‌کردند، با درصدی کاهش 13-15 درصدی در معرض خطر سقط جنین قرار می‌گرفتند. رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا تاکید بر مصرف فراوان ماهی، غلات کامل، اسیدهای چرب امگا ۳ و اسید فولیک دارد.

محققان در مطالعات خود دریافتند که درمان های ناباروری زنان و رژیم غذایی سالم می تواند خطر سقط جنین در دوران بارداری را کاهش دهد.

به گزارش JAMA Network Open، یک رژیم غذایی سالم برای قلب که بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین گیاهی یا حیوانی بدون چربی، ترجیحا ماهی تاکید دارد. در حالی که مزایای قلبی عروقی این نوع رژیم غذایی به خوبی شناخته شده است، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد، به ویژه برای زنانی که سعی در باردار شدن دارند.

در سرتاسر جهان، باروری در مردان و زنان تحت تأثیر طیفی از عوامل سبک زندگی است. تخمین زده می شود که 48.5 میلیون زوج ناباروری را تجربه میکنند. تحقیقات اخیر اهمیت رژیم غذایی را برجسته می کند. پژوهشی که توسط دانشگاه روویرا‌ای ویرجیلی در اسپانیا انجام شد، هشت رژیم غذایی محبوب را که در اصل برای بهبود سلامت قلب و سایر بیماری‌های مزمن طراحی شده بودند، بررسی کردند و مشاهده کردند که چگونه بر نتایج درمان ناباروری تأثیر می‌گذارند.

دانشمندان مدل رژیم غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین (AMD)، رژیم غذایی مدیترانه ای (PMD)، شاخص تغذیه سالم (HEI)، شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI)، رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا (AHA)، شاخص اهداف رژیم غذایی مورد مطالعه قرار گرفته است و فشار خون بالا شاخص رویکردهای غذایی برای توقف (DASH) و رژیم غذایی مبتنی بر گیاه (PBD) را مقایسه کرده است، که مصرف غذاهای گیاهی را به قیمت محصولات حیوانی تشویق می کند.

محققان دریافتند زنانی که قبل از بارداری بیشتر از دستورالعمل های غذایی انجمن قلب آمریکا پیروی می کردند، 13 تا 15 درصد کمتر در معرض سقط جنین بودند. رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا بر مصرف زیاد ماهی، غلات کامل، اسیدهای چرب امگا 3 و اسید فولیک تاکید دارد.

آلبرت سالاس-هوتوس (Albert Salas-Huetos)، محقق اصلی این مطالعه، می گوید: این یک رژیم غذایی متنوع است، بدون محدودیت برای هیچ گروه غذایی. این مطالعه تایید کرد که مصرف منظم این مواد مغذی و غذاها خطر سقط جنین را در مراحل کمک باروری کاهش می دهد، بنابراین برای تولید مثل انسان ضروری هستند.

در حالی که این تأثیر برای رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا قوی‌ترین بود، الگوی مشابهی برای سایر الگوهای غذایی غیر از رژیم غذایی گیاهی مشاهده شد.

به گزارش Salas-Hutos، تفاوت بین رژیم غذایی سالم برای قلب توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا و رژیم گیاهخواری، عدم وجود مواد غذایی حاوی ویتامین B12 یا امگا 3 مانند ماهی و گوشت است.

منبع سایت رادیو

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا