اخبار روز

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است


به گزارش مانیبان، معاون وزیر کار به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش 10 درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه ها پاسخ داد. اگر چنین تخلفی رخ دهد، باید متوقف شود.

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیرا گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست چه روزهایی تعطیل خواهد بود، اما ساعات کاری کارمندان از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته کاهش می یابد.

در پی این اظهارات، خانه صمت ایران در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس با انتقاد از تعطیلی روزهای پنج شنبه تا شنبه، اعلام کرد که طبق قانون کار، روز کاری هفتگی 44 ساعت در هفته است و در صورتی که یک روز تعطیل است، به ساعات کار اضافه می شود، روز کاری هفتگی 4 ساعت کاهش می یابد و در نتیجه حقوق کارمندان و کارگران 10 درصد کاهش می یابد.

لازم به ذکر است محمد چکشیان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش 10 درصدی حقوق کارگران با تعطیلی روزهای پنج شنبه گفت: این مصوبه قابل اجرا نیست زیرا تخلف است و هیچکس نمی تواند با اقدام خلاف قوانین کار دستمزد کارگران را کاهش دهد، بنابراین در صورت وقوع چنین تخلفی باید از آن جلوگیری شود.

چکیان حمایت از حقوق کارگران، مطالبات مزدی و حقوقی، نظارت بر کارگاه ها و مشکلات کارخانه ها، تخلفات صورت گرفته در بنگاه ها و اجرای موارد ایمنی را از جمله ماموریت های وزارت فرهنگ و امور اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: : بله در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که افتاد. اگر 3 سال گذشته را با دوره قبل مقایسه و بررسی کنیم، متوجه می شویم که این اتفاقات و آمار و تغییراتی که از نظر کمی و کیفی رخ داده و پشتوانه اسناد قبلی بسیار زیاد بوده است، اما این اتفاقات نمی تواند تاخیرها را جبران کند. چند ساله


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا