اخبار روز سینما

کارگردان معروف بریتانیایی درگذشت!

کارگردان فیلم “یک عملکرد خصوصی”، از بریتانیا در سن ۷۴ سالگی به فرا رسیدن جانش پیوست.

مالکوم موبرای، کارگردان بریتانیایی و سازنده فیلم “یک عملکرد خصوصی” در تاریخ ۲۳ ژوئن درگذشت. او در سن ۷۴ سالگی بود.

موبرای به خاطر کارگردانی فیلم‌هایی همچون “کمدی‌های انتقام‌جویان”، “ملاقات اسپنسر”، “ناخودآگاه” و همچنین فیلم “یک عملکرد خصوصی” در سال ۱۹۸۴ شناخته شده بود.

مگی اسمیت، مایکل پیلین، ریچارد گریفیث، دنهولم الیوت، جان نورمینگتون و تونی هایگارث در فیلم “یک عملکرد خصوصی” که موبرای همچنین نویسنده آن بود، نقش ایفا کردند. این کمدی سیاه داستان شهروندان یک شهر کوچک در انگلستان در سال ۱۹۴۷ را دنبال می‌کند که در انتظار عروسی پرنسس الیزابت و پرنس فیلیپ هستند. شهروندان باید غذای خود را روانه جیره کنند، با این حال جشن سلطنتی یک استثنا بود. آن‌ها برای تهیه غذای جشن بزرگ، تصمیم به دزدیدن یک خوک می‌گیرند.

این فیلم ۶ جایزه بفتا را به دست آورد، از جمله جایزه فیلمنامه اصلی و بهترین فیلم، و ۳ بازیگر آن نیز از جمله مگی اسمیت جایزه بردند.

موبرای در سال ۱۹۸۹ کمدی سیاه “ناخودآگاه” را با بازی جان لیثگو، تری گار و لورا آلکالد کارگردانی کرد و در سال ۱۹۹۰ فیلم دیگری به نام “مدرسه دوست پسر” ساخت که در آن کایل مک لاکلان، شلی لانگ، استیو گوتنبرگ و جیمی گرتس حضور داشتند.

این کارگردان در طول دهه ۱۹۹۰ در تلویزیون فعالیت می‌کرد و سازنده فیلم‌هایی همچون “روزی روزگاری در شمال”، “کفش های تمساح”، “معمای!: کادفائل” و “پای در آسمان” بود.

آخرین پروژه‌های موبرای شامل فیلم “کمدی‌های انتقام‌جویان” در سال ۱۹۹۸ با بازی سم نیل و هلنا بونهام کارتر،

 

 

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا