اخبار روز

کارت سوخت برای یک هفته صادر می شود.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، جعفر سالاری نسب در نشست خبری و در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص سامانه ثبت نام آنلاین کارت سوخت، اظهار کرد: از سال 1402 تاکنون 4 میلیون کارت سوخت به مردم تحویل داده شده است. و اکنون یک سیستم راه اندازی شده است. ما شروع به تسریع در صدور کارت سوخت برای خودروهای جدید شماره گذاری کرده ایم و در نظر داریم برای سایر خودروها نیز این کار را انجام دهیم.

وی افزود: طبق آنچه قانون ما را ملزم می کند 90 درصد سوخت گیری در انشعاب بنزین و 95 درصد در انشعاب نفت و گاز باید با کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به سمت و سویی حرکت کرده ایم و در ماه ژوئن به طور کامل عملیاتی خواهد شد.» راهکارهای غیر قیمتی برای بنزین در دولت در دستور کار است و تاکنون پیشنهاد قیمتی در دولت مطرح نشده است و از ما پیشنهاد قیمتی نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد از 150 لیتر به 100 لیتر یا حد 40 لیتر در هر سوخت گیری در همین راستا است.

سالاری نسب افزود: هم اکنون 94 درصد مردم ماهانه کمتر از 160 لیتر بنزین مصرف می کنند که در مجموع 60 لیتر سهمیه 1500 تومان و 100 لیتر بنزین سهمیه 3000 تومان تحت پوشش قرار می گیرند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا